برخورد با مفاسد اجتماعی امری ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: باید مردم را به راحتی و با زبان خوش به مسیر درست هدایت کرد، چرا که حتی خداوند نیز درباره فرعون به حضرت موسی(ع) می فرماید با زبان نرم و خوش با آن صحبت کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با دبیر و اعضای ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) با اشاره به ارزش و اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: یکی از عباداتی که از بسیاری عبادت‌ها بالاتر به شمار می‌رود، امر به معروف و نهی از منکر است و در روایت آمده که همه کارهای خوب و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر، همانند قطره‌ای در برابر دریا است.

وی با بیان قدر دانستن قرار گرفتن در این مسیر به عنوان یک توفیق الهی افزود: این مسیر، مسیر همه انبیا و اولیا است و همان گونه که شهید بهشتی می‌فرماید «ما شیفتگان خدمت هستیم و تشنگان قدرت نیستیم»، باید بدانیم که این عبارت یک لفظ و سخنرانی نیست، بلکه یک مکتب است و شعار همه انبیا و اولیا خدا و علما است؛ بر این اساس این یک خط است و هر فردی از این خط خارج شد در خط اسلام نیست، چرا که همه باید شیفته خدمت به مردم باشند و مهم‌ترین خدمت به انسان، خدمت معنوی است و تمام انبیا در این مسیر سختی کشیدند تا یک انسان درست شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر داشتن روحیه خدمت و رفع مشکلات مادی و معنوی مردم تصریح کرد: همه مؤمنان و هر فردی که تابع انبیا و اولیا است این گونه هستند؛ باید عوام‌الناس را به راحتی و با زبان خوش به مسیر درست هدایت کرد، چرا که حتی خداوند نیز درباره فرعون به حضرت موسی (ع) می‌فرماید با زبان نرم و خوش با آن صحبت کنید.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تحقیق و بررسی درباره مسائل و اکتفا نکردن به شنیده‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید «باطل آن چیزی است که بگویید شنیدم و حق آن است که بگویید دیدم» و اگر کسی خبری آورد درباره آن تبیّین و جستجو کنید تا به یقین برسید.

وی مبنای برخورد با گناه و جرم را انجام علنی آن در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: اگر انسان به طور علنی خلافی را مشاهده کرد باید جلوی آن را بگیرد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: دلیل آن که دهه اول محرم را دهه امر به معروف و نهی از منکر قرار داده‌اند به دلیل فرمایش امام حسین (ع) است که فرمودند «انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر» و مهم‌ترین امر به معروف و نهی از منکر حضرت این بود که به انسان‌ها این پیام را رساند که نمی‌شود فردی همانند یزید حکومت کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: علاوه بر این سیدالشهدا (ع) به ما نشان داد که اگر جمعی منحرف هستند و می‌خواهند اسلام را از بین ببرند باید تا پای جان مقابل آن‌ها ایستاد و ما که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کار می‌کنیم طالب اصلاح هستیم.

وی تاکید کرد: در امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین کار احیای مساجد است و امام جماعت نباید در مسجد تنها به خواندن نماز اکتفا کند، بلکه باید اقدام به آموزش نماز و احکام به نوجوانان و جوانان کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: بچه‌ها را حتی با وجود شلوغ کردن در مسجد با محبت راه دهید؛ ائمه جماعات باید به روز باشند و با جوانان گفت‌وگو کنند و فقرای محله را شناسایی و کمک کنند، باید به مردم کمک‌رسانی مادی و معنوی شود، چرا که مسجد تا روز قیامت، سنگر دینی است.

در ابتدای این دیدار نیز حجت‌الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گزارشی از برخی از اقدامات این ستاد ارائه و اظهار کرد: این ستاد در همه مراکز شهرستان‌ها فعال است و جلسات آن برگزار می‌شود و در حال حاضر ۱۴۷ شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح شهر اصفهان و در دستگاه‌های حاکمیتی فعال است و در شهرستان‌ها هم به اقتضای آن شهرستان شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات فعال هستند.

وی از ارتباط ستاد امر به معروف و نهی منکر با اصناف و هیئت‌های ورزشی نیز خبر داد و افزود: با همه اتحادیه‌های اصناف در ارتباط هستیم و شورای امر به معروف و نهی از منکر در همه این اتحادیه‌ها تشکیل شده است، هم چنین در ۱۷ هیئت ورزشی، شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان اضافه کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در ۴۸۰ مسجد ایجاد شده و علاوه بر آن برای ۶۲۰۰ نفر در قالب آموزش ضمن خدمت، دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه تولیدات برنامه فرهنگی و رسانه‌ای نیز تاکنون ۳۶ برنامه تلویزیونی و ۲۵ برنامه رادیویی تولید شده است.

کد خبر 771691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.