مقابله با هدررفت انرژی با نقشه حرارتی ریگا

ساکنان ریگا، پایتخت لتونی می‌توانند به لطف یک نقشه حرارتی، کارایی انرژی ساختمان خود را بررسی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زمستان ممکن است در حال حاضر دورترین مفهومی باشد که در این گرما به ذهن افراد برسد، اما شهرداری ریگا اکنون با رونمایی از یک ابزار تعاملی جدید به نام نقشه گرمایی مقدمات مقابله با هدررفت انرژی را آغاز کرده است. نقشه دیجیتال اطلاعات دقیق در مورد بهره‌وری انرژی ساختمان‌های مسکونی فردی در قلمروی پایتخت لتونی را نشان می‌دهد.

هدف از این ابزار جدید که با انواع نقشه‌های موضوعی و یک دوقلوی دیجیتالی شهر در دسترس شهروندان قرار گرفته است، تسهیل تصمیم‌گیری از سوی ساکنان در مورد انرژی است. این ابزار برخط می‌تواند هنگام تصمیم‌گیری در مورد اصلاحات ساختاری برای ساختمان مفید باشد.

مقابله با هدررفت انرژی با نقشه حرارتی ریگا

ویژگی‌های نقشه حرارتی ریگا

کاربران می‌توانند مصرف انرژی گرمایی ساختمان خود را در ۱۲ ماه گذشته بررسی و مقایسه کنند که محل سکونت آن‌ها با سایر ساختمان‌های مشابه در ریگا چگونه است. داده‌های جمع‌آوری‌شده طی سه سال گذشته در واقع ساختمان‌ها را در دسته‌های مختلف دسته‌بندی می‌کند که نشانگر خوبی در مورد نیاز به بهبود انرژی برای سازه است.

این نقشه به ساکنان کمک می‌کند تا در مورد سرمایه‌گذاری در بازسازی ساختمان تصمیم بگیرند و مزایای اقتصادی بالقوه چنین بهبودهایی را درک کنند. علاوه بر این، ساختمان‌های بازسازی‌شده روی نقشه مشخص شده‌اند که نتایج آن را می‌توان بین خانه‌ها مشاهده و مقایسه کرد. اطلاعات در مورد ساختمان‌های بازسازی‌شده بینشی را در مورد نمونه‌هایی از عملکرد خوب و فرصت‌های بالقوه صرفه‌جویی در انرژی فراهم می‌کند.

نقشه حرارتی این کشور با اطلاعات به‌روز در مورد بهره‌وری انرژی ساختمان‌ها و مصرف انرژی گرمایی، توسعه بیشتری خواهد یافت.

کد خبر 771665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.