از ورزشگاه‌های لیگ برتر چه خبر؟

با وجود اینکه اهالی فوتبال گمان می‌کردند فصل آینده فوتبال کشورمان به دلیل ضعف‌های زیرساختی با تعویق برگزار خواهد شد، اما به نظر می‌رسد باشگاه‌های لیگ برتری تلاش خود را برای بهبود وضعیت استادیوم‌ها به کار گرفته‌اند تا لیگ ۲۴ در زمان مقرر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سوت آغاز بیست‌وچهارمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر از بیست‌وپنجم مرداد به صدا در خواهد آمد و این در شرایطی است که پس از پایان فصل گذشته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد تا زمانی‌که زیرساخت‌های لازم در فوتبال کشورمان فراهم نشود لیگ بیست‌وچهارم برگزار نخواهد شد.

مدتی پیش داوود رفعتی، دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها اعلام کرد ۱۰ ورزشگاه با مشکلات جزئی مواجه هستند و تعدادی از استادیوم‌ها نیز باید تا زمان آغاز مسابقات و حتی چند هفته ابتدایی لیگ برتر درگیر تعمیرات و بازسازی باشند. ضمن اینکه به گفته وی فصل آینده فوتبال ایران با VAR و شماره‌گذاری صندلی‌ها برای جلوگیری از پرتاب اشیا و انداختن لیزر برگزار خواهد شد.

پاس قوامین؛ خداحافظ فوتبال

ورزشگاه پاس قوامین در فصل گذشته به دلیل اینکه نمی‌توانست پذیرای هواداران فوتبال روی سکوها باشد حواشی بسیاری را برای تیم‌های لیگ برتری ایجاد کرد و نمونه بارز آن جدال سرخابی‌های پایتخت خارج از مستطیل سبز برای برگزاری آخرین دیدار استقلال در این ورزشگاه بود.

به گفته داوود رفعتی، دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها، استادیوم پاس قوامین استانداردهای لازم مطابق با فیفا و شرایط برگزاری بازی با تماشاگر را ندارد و به همین دلیل نام آن از لیست ورزشگاه‌های لیگ بیست‌وچهارم خط خواهد خورد.

نکته جالب توجه این است که ورزشگاه پاس قوامین به نوعی استادیوم خانگی تیم پیکان به‌شمار می‌رود و این تیم فصل آینده در لیگ آزادگان به کار خود ادامه خواهد داد، اما ورزشگاه خانگی خودروسازان به دلیل شرایط نامساعد حتی نمی‌تواند در لیگ یک میزبان مسابقات باشد.

از ورزشگاه‌های لیگ برتر چه خبر؟

شهید نصیری یزد؛ تعطیل تا اطلاع ثانوی

با صعود چادرملوی اردکان به رقابت‌های لیگ برتر از این پس باید شاهد برگزاری جدال‌های خانگی این تیم در ورزشگاه شهید نصیری یزد باشیم، اما به گفته داوود رفعتی این استادیوم نیز به دلیل شرایط نامساعد چمن در هفته‌های ابتدایی لیگ نمی‌تواند پذیرای مسابقات باشد و تا زمان تعویض چمن این ورزشگاه رقابت‌های خانگی چادرملوی اردکان در استادیوم دیگری برگزار خواهد شد.

ورزشگاه‌های شمالی؛ شرایط بد نیست

ورزشگاه سیروس قایقران به عنوان استادیوم خانگی تیم ملوان در فصل گذشته بدون مشکل ویژه‌ای شرایط برگزاری مسابقات را داشت، اما به گفته دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ‌برتر، این استادیوم نیز برای لیگ بیست‌وچهارم با مشکلات ایمنی و امنیتی مواجه است.

«سن‌سیروس» برای رفع مشکلات ایمنی خود باید برای بهبود وضعیت سازه‌های ورزشگاه اقدام کند و در بخش امنیتی نیز وضعیت مطلوبی را برای بهبود وضعیت نور استادیوم مهیا کند.

بر اساس گفته‌های داوود رفعتی در صورتی که مدیران ورزشی انزلی تلاش مستمری را برای رفع مشکلات ورزشگاه سیروس قایقران داشته باشند، این استادیوم به رقابت‌های لیگ برتر خواهد رسید و شرایط مطلوب برای برگزاری مسابقه را پیدا خواهد کرد.

ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر دیگر استادیوم تیم‌های شمالی است که تیم نساجی مسابقات خانگی خود را در آن برگزار می‌کند و به گفته رفعتی این استادیوم نیز از جمله ورزشگاه‌هایی به‌شمار می‌رود که نیازمند تعمیرات است.

مطابق با صحبت‌های دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها به نظر می‌رسد ورزشگاه خانگی نساجی با مشکل ورود اتوبوس روبه‌رو است و از سوی دیگر سکوهای این استادیوم نیز برای لیگ بیست‌وچهارم نیاز به تعمیرات دارد، اکنون باید دید مدیران ورزشی نساجی می‌توانند این مشکلات را برای فصل آینده برطرف کنند یا خیر؟

از ورزشگاه‌های لیگ برتر چه خبر؟

غدیر اهواز؛ زمین نامناسب

ورزشگاه غدیر اهواز نیز در فصل گذشته پذیرای مسابقات خانگی استقلال خوزستان بود و برای لیگ بیست‌وچهارم با مشکلات اندکی مواجه است و به گفته داوود رفعتی این استادیوم در قسمت چمن نیاز به تعمیرات دارد.

ضمن اینکه استادیوم خانگی استقلال خوزستان در به لحاظ ایمنی اطراف ورزشگاه نیز با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و مدیران ورزشی خوزستان برای فصل آینده نیز باید این مسائل را برطرف کنند تا بتوانند در ورزشگاه خانگی خود میزبان رقبا باشند.

از ورزشگاه‌های لیگ برتر چه خبر؟

.... و متأسفانه فولادشهر

شاید بتوان گفت لقب بدترین وضعیت در میان استادیوم‌های غیراستاندارد به ورزشگاه خانگی سبزپوشان تعلق دارد، چراکه فولادشهر به عنوان استادیومی که در سال‌های نه‌چندان دور میزبان مسابقات آسیایی و بین‌المللی بوده است، در حال حاضر وضعیت نامطلوبی دارد.

به گفته داوود رفعتی این ورزشگاه مطابق با استانداردهای AFC پیشرفت ویژه‌ای نکرده است؛ نکته ناراحت‌کننده در خصوص فولادشهر آبیاری دستی زمین چمن آن، نداشتن گرمایش زمین و کیفیت پایین چمن برای برگزاری مسابقات است و باید دید که مدیران این باشگاه فکری به حال بهبود این شرایط خواهند کرد یا خیر؟

از ورزشگاه‌های لیگ برتر چه خبر؟

ورزشگاه آزادی؛ سرخابی‌ها مهمان تختی

استادیوم آزادی که از فصل گذشته با مشکلات متعددی در سکوها روبه‌رو بود برای فصل آینده نیز نیازمند تعمیرات است و به گفته داوود رفعتی تا پانزدهم شهریور که نخستین بازی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی در آن برگزار خواهد شد این استادیوم میزبان هیچ جدالی نخواهد بود.

با توجه به اینکه آزادی استادیوم خانگی سرخابی‌های پایتخت به‌شمار می‌رود و لیگ بیست‌وچهارم نیز از بیست‌وپنجم مرداد آغاز خواهد شد، تمام رقابت‌های این دو تیم تا زمان بهبود شرایط ورزشگاه آزادی در استادیوم تختی برگزار خواهد شد.

ناگفته نماند که ورزشگاه تختی نیز در بخش گیت‌های ورودی با مشکلات جزئی مواجه است که البته به گفته دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها این مشکل قابل برطرف شدن است.

از ورزشگاه‌های لیگ برتر چه خبر؟

کد خبر 771659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.