انگلیس-اسپانیا؛ مدعیان تشنه جام

از ۵۰ سال گذشته انگلیس به‌دنبال قهرمانی است، اسپانیا نیز پر از بازیکنان جوان و باانگیزه است، باید دید کدام تیم لیاقت پیروزی در فینال را دارد؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتبال انگلیس دو دوره متوالی در یورو توانسته به فینال این مسابقات راه پیدا کند، اما در دوره قبل مقابل ایتالیا ناکام ماند، از سوی دیگر تیم ملی فوتبال اسپانیا بازیکنانی را در اختیار دارد که نخستین تجربه ملی خود را سپری می‌کنند و انگیزه بسیار بالایی برای قهرمانی دارند.

طلسم ۵۰ ساله خالق فوتبال

تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ توانست به قهرمانی یورو برسد و بیش از ۵۸ سال از آخرین قهرمانی این تیم طلسم شده در یک جام مهم می‌گذرد.

هری‌کین کاپیتان نفرین شده

کاپیتان و بهترین مهاجم این روزهای تیم ملی فوتبال انگلیس هری‌کین بازیکن بایرن مونیخ است، این بازیکن تاکنون نتوانسته با هیچ تیمی جام مهمی کسب کند و خیلی از هواداران انگلیس دلیل اصلی طلسم تیم ملی خود را این کاپیتان می‌دانند.

گرت ساوت گیت بهترین مربی چند دهه گذشته انگلیس

پس از قهرمانی انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ با سرمربی گری آلف رمزی افسانه‌ای دیگر این تیم نتوانست نتایج مهمی کسب کند، سال ۲۰۰۷ گرت ساوت گیت سرمربی جدید سه شیرها شد و توانست این تیم را دو دوره متوالی در یورو به فینال برساند.

اسپانیا تنها تیم تاریخ که سه‌گانه ملی دارد

تیم ملی فوتبال اسپانیا در سال ۲۰۰۸ توانست در یورو به قهرمانی برسد و پس از آن در سال ۲۰۱۰ در مسابقات جام جهانی توانست برای نخستین بار قهرمان شود، همچنین در یورو ۲۰۱۲ اسپانیا توانست قهرمانی‌های خود را تکرار کند و فاتح این جام شود.

لامینه یامال؛ نوجوانِ رکورد شکن

یامال توانست در سن ۱۶ سالگی برای تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی کنند، یامال در یورو ۲۰۲۴ کم‌سن‌ترین بازیکنی است که برای تیم ملی بزرگسالان پا به زمین می‌گذارد، همچنین کم‌سن‌ترین بازکنی که توانسته گل و پاس گل به ثبت برساند.

دلا فوئنته مربی که تمام رده‌های اسپانیا را قهرمان کرده

لوئیس دلا فوئنته پیش از سرمربی‌گری تیم ملی اسپانیا در رده‌های سنی زیر ۱۹ سال ۲۱ و۲۳ سال توانسته بود، قهرمان حداقل یک جام شود و در حال حاضر این مربی انگیزه بسیار بالایی برای قهرمان شدن در یورو دارد.

کد خبر 771653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.