آتش در منطقه «سیوک» بویراحمد به جان طبیعت افتاد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از آتش‌سوزی در منطقه «سیوک» بخش کبگیان بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد، امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده «سیوک» از توابع بخش «کبگیان» شهرستان بویراحمد طعمه حریق شد و بعد از چندین ساعت با کمک ستاد بحران و نیروهای مردمی مهار شد، اما امروز دوباره این شعله‌های آتش فوران کرد و در حال حاضر آتش‌سوزی ادامه دارد.

وی شعله‌ور شدن مجدد آتش را ناشی از وزش شدید باد دانست و افزود: محیط‌بانان با کمک نیروهای مردمی محلی حین پایش منطقه بودند که مجدد آتش از سر گرفته شد و به‌دلیل شدت باد و پوشش گیاهی زیاد منطقه هر لحظه فوران می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه محیط‌بانان در منطقه حضور دارند و مشغول مقابله با آتش هستند، گفت: از مردم و تشکل‌های زیست‌محیطی و اعضای ستاد بحران برای مهار آتش استمداد طلب می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد، عصر روز جمعه، بیست‌ودوم تیر با اشاره به شروع آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات کوه سیوک بخش کبگیان از بسیج نیروها و امکانات همچون حضور بالگرد آبپاش جهت اطفای حریق در این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین اقدامات خبر داده بود.

کد خبر 771626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.