رفع تنش‌های آبی اراضی کشاورزی در پی بارش‌های بهاری

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران از رفع تنش‌های آبی اراضی کشاورزی استان در پی بارش‌های بهاری و ذخیره‌سازی سدها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدمحمد موسوی، پیش‌ازظهر امروز_شنبه بیست‌وسوم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آغاز سال آبی جاری با توجه به وضعیت ذخیره‌سازی آب در منابع ذخیره استان پیش‌بینی می‌شد حدود ۳۲ هزار هکتار از اراضی قابل کشت شالی استان دچار تنش آبی شود و از این میزان امکان تأمین آب برای حدود سه هزار هکتار از کشتزارهای زیر پوشش واحدهای چهارگانه شبکه تجن وجود نداشته باشد، اما بارش‌های به هنگام و انجام برنامه‌ریزی‌ها برای نوبت‌بندی توزیع آب سبب شد بخش مهمی از این نگرانی‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای فصل کشاورزی تاکنون در شبکه آبیاری تجن بیش از یک‌صد میلیون متر مکعب آب کشاورزی توزیع شده است، افزود: از این مقدار ۳۷ میلیون متر مکعب در کشتزارهای شهرستان میان‌دورود توزیع شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بخش قابل توجهی از آب رهاسازی شده در شبکه تجن که کشتزارهای میان‌درود و بخش گهرباران را نیز سیراب کرد از سد شهید رجایی تأمین شده است.

موسوی با بیان اینکه از سیزدهم خرداد سال‌جاری تاکنون بیش از ۳۳ میلیون متر مکعب آب از سد شهید رجایی برای تأمین آب کشتزارهای پایین‌دست رهاسازی شده است، اضافه کرد: تلاش بر این است که نیاز آبی همه کشتزارهای استان از منابع مختلف به ویژه آب‌های سطحی تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: اما از کشاورزان نیز انتظار داریم که با رعایت نکات لازم در مصرف بهینه آب و توجه به نوبت‌بندی‌های در نظر گرفته شده در این مسیر ما و همکارانمان را همراهی کنند تا بتوانیم با کمترین تنش، فصل کشاورزی را پشت‌سر بگذاریم.

کد خبر 771622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.