تحقق جهش تولید در ۱۲۳ هزار هکتار از دیمزارهای قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای طرح جهش تولید در ۱۲۳ هکتار دیمزارهای این استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اجرای طرح جهش تولید در حدود ۱۲۳ هکتار دیمزارهای این استان خبر داد و اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین حدود ۱۰۳ درصد محقق شده و حدود ۳ هزار هکتار بیشتر از برنامه ابلاغی کشت هم اجرا شده است.

وی گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه‌ای، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی را محصولات کشاورزی هدف طرح یادشده دانست و افزود: در این طرح ۴ هزار و ۲۷۵ کشاورز طرف قرارداد تولید هستند و اجرای این طرح در ۴۳۱ روستای استان قزوین ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین از آموزش انفرادی حدود ۱۲ هزار نفر برای اجرای طرح جهش تولید دیم خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۸۸ برنامه ترویجی در این حوزه برای کشاورزان برگزار شده است که حدود ۴۷۰۰ نفر در این برنامه‌ها حاضر بودند.

عطایی از خرید تضمینی حدود ۳۸ هزار و ۲۰۰ تن گندم در شهرستان البرز خبر داد و گفت: در این شهرستان ۲۰۰۰ هکتار زیر کشت گندم دیم و حدود ۸۴۰۰ هکتار نیز زیر کشت گندم آبی رفته است.

وی ادامه داد: در این شهرستان سه مرکز خرید راه‌اندازی کردیم که خرید گندم به صورت تضمینی را از کشاورزان و بهره‌برداران آغاز کرده‌اند و استمرار این برنامه تا تحقق کامل خرید تضمینی گندم‌های آبی و دیم تداوم دارد.

کد خبر 771574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.