بیش از هزار نفر زنجانی در صندوق اعتباری هنر عضو هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هزار و ۵۳ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در صندوق اعتباری هنر عضو هستند.

اصغر حاج‌علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اداره کل ارشاد استان زنجان با هزار مجموعه فرهنگی و هنری همکاری دارد و در همین راستا حمایت‌های لازم را از آن‌ها انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه انجمن‌ها، مؤسسات و آموزشگاه‌های هنری، ادبی، فرهنگی، خبرنگاران، هنرمندان و نویسندگان بخشی از جامعه هدف اداره کل ارشاد هستند، گفت: یکی از خدمات حمایتی ارشاد در قبال این مجموعه‌ها بیمه کردن اعضای آن‌ها از طریق صندوق هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار که در سال گذشته احصا شده است، در حال حاضر هزار و ۵۳ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در این صندوق عضویت دارند، اضافه کرد: بیشترین آمار مربوط به شهرستان زنجان با ۷۹۵ نفر عضو است.

وی تصریح کرد: افراد عضو در این صندوق شامل روزنامه‌نگار، سینمایی، فرهنگی، قرآن و عترت، نویسندگان، هنرمندان هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش و صنایع دستی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این صندوق در راستای حمایت از مجموعه هنرمندان در دسته‌های مختلف از قبیل تجسمی، سینمایی، موسیقی، فعالان قرآنی و مجموعه خبرنگاران راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: عضویت در صندوق اعتباری هنر بر مبنای فعالیت هنرمندان است و هیچ محدودیتی جهت عضویت هنرمندان در این صندوق وجود ندارد.

حاج‌علی اکبری از دیگر اهداف این اداره کل را برقراری عدالت فرهنگی دانست و گفت: یکی از همین برنامه‌ها که قرار است در همین راستا به اجرا گذاشته شود، طرح «آموزش هنر برای همه» در زنجان است.

وی ادامه داد: این طرح قرار است در مناطق اطراف شهرهای زنجان، ابهر، ماه‌نشان، خدابنده اجرا و در قالب آن، دوره‌های آموزشی و هنری به‌صورت رایگان برای اعضا برگزار شود.

کد خبر 771541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.