صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه به ۸۵۴ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه از خروج ۸۵۴ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۷۶۸ دلار کالای صادراتی طی سه ماه نخست سال‌ جاری از مرزهای استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده صبح امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در جمع خبرنگاران از خروج ۸۵۴ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۷۶۸ دلار کالای صادراتی طی سه ماه نخست سال‌جاری از مرزهای استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: وزن کالاهای صادراتی در سه ماه نخست سال جاری یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۴۱۲ تن است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش افزایش هفت درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از این مقدار، گمرک پرویزخان با ۲۶۹ میلیون و ۳۸۴ هزار دلار کالا به وزن ۶۸۸ هزار و ۵۳۵ تن بیش حجم کالای صادراتی خروجی از مرزهای استان را به خود اختصاص داده است.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه سهم گمرک خسروی از خروج کالای صادراتی در این مدت ۲۴۸ میلیون و ۶۹۱ هزار دلار کالا به وزن ۳۸۰ هزار و ۵۵۳ تن بوده است، خاطرنشان کرد: حجم کالای صادراتی از گمرک سومار طی سه ماه نخست سال جاری ۲۳۳ میلیون و ۸۶۶ هزار دلار کالا به وزن ۴۱۱ هزار و ۴۵۷ تن و سهم گمرکات شیخ‌صله و شوشمی در این مدت به ترتیب ۸۸ میلیون و ۳۸۹ دلار به وزن ۱۲۶ هزار و ۲۳۶ تن و ۱۴ میلیون دلار به وزن ۶۳ هزار تن بوده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف عنوان کرد.

کد خبر 771513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.