شرایط وخیم بی‌خانمان‌های مجارستانی با تشدید موج گرمایی

موج گرمای شدید مجارستان جمعیت بی‌خانمان این کشور را در شرایط خطرناکی قرار داده است، دولت این کشور ضمن آگاهی‌رسانی از افزایش خدمات رسیدگی به این جمعیت از سازمان‌های کمک‌های اجتماعی خواسته است به‌صورت روزانه به این ساکنان کوچه و خیابان‌های شهر سر بزنند و از وضعیت سلامتی آن‌ها مطمئن شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، موج گرمای سوزان مجارستان افراد بی‌خانمان را به‌شدت در موقعیت‌های تهدیدکننده زندگی قرار می‌دهد. مجارستان کشوری عضو اتحادیه اروپا واقع در اروپای شرقی است که طبق جدیدترین آمار ۳۰ هزار بی‌خانمان دارد، علاوه بر این حدود ۳۰۰ هزار خانوار (۸ درصد از کل خانوارهای مجارستانی) را می‌توان در زمره شاغلان به مشاغل ناامن و ساکنان در اشکال نامناسب مسکن طبقه‌بندی کرد.

مسکن نامناسب با بیماری‌های عفونی و مزمن، آسیب‌ها، تغذیه نامناسب و اختلالات روانی همراه است. طی روزهای اخیر موج گرمایی شدید اروپا نیز به آن اضافه شده است.

وضعیت بی‌خانمان‌های مجارستانی

افراد بی‌خانمان در مقایسه با محروم‌ترین بخش‌های جمعیت عمومی مجارستان، مشکلات سلامتی شدیدی دارند. ۷۰ درصد آن‌ها از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند که ۱.۵ برابر بیشتر از جمعیت عمومی است. شیوع مولتی موربیدیتی (شیوع چند بیماری مزمن هم زمان) در آن‌ها نیز سه برابر بیشتر از جمعیت عمومی مشاهده شده است. آن‌ها سبک زندگی ناسالمی دارند که با زیاد سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی مشخص می‌شود.

در این شرایط گرمای هوا به‌شدت جمعیت بی‌خانمان مجارستان را در معرض خطرات سلامتی بیشتر و گرمازدگی قرار داده است. دولت این کشور برای مقابله با گرما و محافظت از جمعیت خود هشدار قرمز صادر کرده و از همه واحدهای خدمات اجتماعی خواسته است تا اطمینان حاصل کنند افراد ساکن خیابان‌ها حداقل به آب آشامیدنی و حمام برای خنک شدن، دسترسی دارند.

شرایط وخیم بی‌خانمان‌های مجارستانی با تشدید موج گرمایی

سازمان‌های مراقبتی غیردولتی و مسئول رسیدگی به بی‌خانمان‌ها نیز ملزم به سازگار شدن با شرایط اضطراری حاضر هستند. این سازمان‌ها سعی دارند افراد را از حضور طولانی‌مدت زیر نور آفتاب داغ منصرف کنند تا میزان حوادث گرمازدگی را به‌حداقل برسانند.

طبق ادعای این سازمان‌ها، افراد بی‌خانمان در زمستان‌های سرد مجارستان بیشتر در معرض خطر هستند، اما گرمای تابستان همچنان تهدیدی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود، بنابراین کارکنان آن‌ها موظفند به امور افرادی رسیدگی کنند که برای ساعات طولانی زیر نور آفتاب می‌مانند. این افراد در صورت نشان دادن علائم گرمازدگی باید هرچه سریع‌تر به ماشین کمک‌های اجتماعی یا آمبولانس یا در صورت وخامت اوضاع به مراکز کمکی از جمله درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها منتقل شوند.

شرایط وخیم بی‌خانمان‌های مجارستانی با تشدید موج گرمایی

کد خبر 771512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.