تضعیف بهره‌وری ادارات ریشه‌یابی شود

مدیرکل بازرسی استان البرز با بیان اینکه بهره‌وری اداری امروز ضعیف شده است گفت: حضور در جلسات بدون خروجی یکی از دلایلی است که بهره‌وری را کاهش داده و این واقعیتی است که وجود دارد و امیدواریم روزی شاهد بهبود این اوضاع باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، محمدتقی حاجی مشهدی، صبح امروز _شنبه بیست و دوم تیر_ در شورای اداری شهرستان طالقان با اشاره به شرح وظایف سازمان بازرسی، اظهار کرد: قانونگذار در حوزه مجوز کسب و کار اطلاع‌رسانی انجام داده است و سازمان بازرسی نیز در این حوزه شرح وظایفی دارد.

وی افزود: بعضی ادارات و کارمندان نسبت به اموری که موجب تسهیل کارهای مردم می‌شود، کم‌کاری دارند و مجوز کسب و کار با هدف سهولت امور افراد راه‌اندازی شد، اما اخبار حاکی از آن است که این امر تحقق نیافته است.

مدیرکل بازرسی استان البرز با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان طالقان، خاطرنشان کرد: چرا سرمایه‌گذاری که بارها اعلام کرده‌ایم فرش قرمز برائت پهن کرده‌ایم برای انجام یک کار سال‌ها رفت و آمد داشته باشد، موردی به من مراجعه داشت که برای انجام سرمایه‌گذاری ۱۲ سال رفت و آمد داشته است.

حاجی‌مشهدی با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌ها برای تسهیل اموری همچون دولت الکترونیک باید به صورت قاطع و جدی دنبال شود، اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی فساد مالی و اقتصادی رو به رو شدن با مسئولان است و این مهم باید حذف شود.

وی با طرح این سوال که چرا باید ترک فعل به این راحتی در ادارات اتفاق بیفتد، تاکید کرد: بهره‌وری اداری امروز ضعیف شده است، حضور در جلسات بدون خروجی نیز یکی از دلایلی است که بهره‌وری را کاهش داده و این واقعیتی است که وجود دارد و امیدواریم روزی شاهد بهبود این اوضاع باشیم.

مدیرکل بازرسی استان البرز گفت: همه مباحث مطرح شده در شورای اداری طالقان را اعلام و ارائه خواهیم کرد و تاکید داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی طالقان مطالبات خود را با ما در میان بگذارند تا بتوانیم به عنوان دستگاه نظارتی چالش‌های پیش رو را برطرف کنیم.

حاجی مشهدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل ظرف یک‌سال گذشته که با هدف تسهیل امور اجرایی شده است، افزود: آسیب‌شناسی امور از جمله اقداماتی است که توسط کارشناسان سازمان بازرسی انجام می‌شود.

کد خبر 771493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.