قیام امام حسین(ع) علت پیدایش انقلاب اسلامی است

امام جمعه چادگان گفت: قیام امام حسین (ع) علت پیدایش انقلاب اسلامی است و بقای این انقلاب با فرهنگ عاشورا گره خورده است که توانست از تهدیدها و آسیب‌هایی که برایش وجود داشت، بگذرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام سید محمود بنی جمالی ظهر امروز_ جمعه بیست و دوم تیر_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان اظهار کرد: حماسه باشکوهی که هفته گذشته توسط ملت خوب، انقلابی و همیشه در صحنه ایران زمین به وقوع پیوست و حماسه‌ای که ایجاد شد و به ملت بزرگ ایران و رئیس جمهور منتخب تبریک می‌گویم و امیدواریم در راهی که در پیش دارند موفق باشند و امیدی که مردم بستند محقق شود.

وی افزود: به مردم خوب شهرستان چادگان که همیشه در استان شگفتی ساز بودند و پرچم چادگان همیشه بالا بوده و ما افتخار کردیم، نیز باید تبریک گفت.

امام جمعه چادگان تاکید کرد: مشارکت مردم چادگان در انتخابات همیشه در حد عالی بوده که امسال هم با ۹۶ درصد مشارکت، توانست رتبه اول در استان را کسب کند که جای افتخار دارد.

حجت الاسلام بنی جمالی خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان چادگان که به صحنه آمدند کمال تشکر را دارم و توقعی که همیشه داشتیم و داریم، این است که شهرستانی که رتبه اول در مشارکت را دارد، انتظارات به جایی هم دارد و باید استان توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

وی اضافه کرد: مسائل عمرانی شهرستان مانند آب و فاضلاب، راه و ترمینال و دیگر مسائلی که با آن درگیر بودیم، به همت دولت شهید رئیسی عمده آن و از جمله فاضلاب چادگان و آب روستاهای سینه کوه تقریباً حل شده بود.

امام جمعه چادگان بیان کرد: کارهای بزرگی در این زمینه‌ها اجرا شد و فرایند تکمیل آن‌ها پیش افتاد و انتظار داریم همین رویه دنبال شود و نگاه استان هم به چادگان ویژه باشد که محرومیت‌های روستای چنارود برطرف شود.

حجت الاسلام بنی جمالی خاطرنشان کرد: امیدواریم همکاری‌های منابع طبیعی با کشاورزان بیشتر شود و برای موضوع آب هم در این منطقه ملاحظه شود، چون آمایش سرزمینی شهر ما بر اساس کشاورزی و دامپروری است و صنعتی در این منطقه وجود ندارد و باید در دولت جدید به این مسئله توجه شود.

وی در ادامه ضمن تسلیت ایام پیش رو و تاسوعا عاشورای حسینی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در یک کلام حق مطلب را ادا کردند که ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم و جز با فرهنگ عاشورا انقلابی هم وجود نداشت و با همین منطق توانستیم جنگ هشت ساله را مدیریت کنیم.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: در طول تاریخ کشورمان قسمت‌هایی از آن جدا شده و قراردادهای ننگین گلستان و ترکمانچای بر آن تحمیل شد و بعدها در زمان پهلوی، بحرین و کوه‌های آرارات جدا شدند، اما در انقلاب اسلامی به برکت فرهنگ حسینی نگذاشتم یک وجب از خاک ایران جدا شود.

حجت الاسلام بنی جمالی گفت: قیام امام حسین (ع) علت پیدایش انقلاب اسلامی است و بقای این انقلاب با فرهنگ عاشورا گره خورده است که توانست از تهدیدها و آسیب‌هایی که برایش وجود داشت، بگذرد.

وی با اشاره به سخن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: این جمله که ما ملت امام حسینیم، هویت ملی ما است و یعنی شهادت افتخار ما است و ملتی که در مکتب امام حسین (ع) درس آموخته تن به ذلت و ستم نمی‌دهد.

امام. جمعه چادگان تصریح کرد: بعد اصلی عاشورا، بعد حماسی آن است و دشمن حتی از بعد عاطفی عاشورا هم هراس دارد، چون عزاداران حسینی از سیدالشهدا (ع) درس حماسه می‌آموزند.

حجت الاسلام بنی جمالی تاکید کرد: امام حسین (ع) ستون‌های مستحکم استکباری و استعماری را می‌لرزاند و انقلاب ما هم این ویژگی را داراست و امام (ره) بر ما آموخت که اهل گریه سیاسی باشیم و بدانیم که علت قیام امام حسین (ع) سیاسی است.

وی اضافه کرد: تبیینی که سیدالشهدا (ع) قبل از عاشورا داشت و تبیینی که امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) بعد از عاشورا داشتند، اجازه نداد که واقعه عاشورا تحریف و دست خورده شود و این‌گونه ناب و خالص به ما رسیده است.

امام جمعه چادگان بیان کرد: ملتی که پیرو امام حسین (ع) باشد نه تنها آمریکا و صهیونیست، بلکه هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند حریف آن باشد.

حجت الاسلام بنی جمالی گفت: ما امروز پرچم امام حسین (ع) را بالا بردیم و به برکت انقلاب اسلامی، سیدالشهدا (ع) در دنیا شناخته شده است و این همان مقدمه سازی ظهور است.

کد خبر 771401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.