رئیس‌جمهور منتخب نیروهای نیروهای توانمند و متعهد را به‌کار گیرد

امام جمعه قزوین گفت: رئیس‌جمهور منتخب تلاش کند نیروهای توانمند و متعهد را انتخاب کند، چرا که آدم‌های ضعیف برای کارهای بزرگ نیستند و ایشان باید انسان‌های باتجربه را در کارها به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز -جمعه بیست‌ودوم تیر- در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) اقامه شد، اظهار کرد: امتحان مهمی تحت عنوان انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر گذاشتیم که امتحان خوبی بود و مردم ما نسبتاً خوب از عهده این امتحان برآمدند، همه بدانیم و ریاست جمهور محترم منتخب بداند که توده‌های مردم در ظرف‌های محدود حزبی و جناحی اعم از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی و این قبیل واژه‌ها نمی‌گنجند، مردم خیلی بزرگ‌تر از آن هستند که در ظرف‌های کوچک و محدود جای بگیرند.

عابدینی با بیان اینکه مردم ما ویژگی‌های دیگری دارند که در آن ظرفیت‌ها باید مردم را پیدا کرد، گفت: وجه مشترک مردم اعتقادات دینی است، ما اینها را خوب می‌شناسیم و با این واژه‌ها بزرگ شده‌ایم، وجه مشترک ما محبت نسبت به خاندان عصمت و طهارت، پیامبر اکرم (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، حضرت زهرا (س) و ائمه (ع) است.

رئیس‌جمهور موفق به وجوه اشتراک مردم احترام می‌گذارد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مردم اینها را زمین نمی‌گذارند تا بروند در ظرف کوچک فلان حزب و جناح نفس بکشند، اضافه کرد: چرا که این گونه انسان تنگی نفس می‌گیرد، ما باید آزاد باشیم و آزادگیمان را در این فضاها می‌بینیم، ما در این فضاها راحت نفس می‌کشیم. وجه مشترک دیگر مردم دل بستگی نسبت به قرآن است، مردم از سخنان خدا و ائمه اطهار (ع) استقبال می‌کنند، مردم در زمان شنیدن سخنان خدا و ائمه (ع) نشاط، شادابی و جذب در چهره شأن دیده می‌شود، این وجه مشترک آحاد مردم است.

عابدینی علاقه و تعهد نسبت به میهن اسلامی را از دیگر وجوه مشترک مردم برشمرد و ادامه داد: وجه مشترک یعنی هر قوم، مذهب و گروهی در کشور این حالت را دارند، حتی وقتی ما از اهل بیت (ع) سخن می‌گوئیم برادران و خواهران اهل سنت با نهایت احترام صحبت‌ها را می‌شنوند، برخی از آنها اهل بیت (ع) را آن طور که باید نمی‌شناسند و ما وظیفه داریم جایگاه اهل بیت (ع) را به این عزیزان معرفی کنیم تا آنها ببینند اهل بیت (ع) چه گنج‌های باعظمتی هستند.

وی یادآور شد: این پیوند و اتصالی که مردم ما با هم دارند، این هم از وجوه مشترک ما به حساب می‌آید و هر کس می‌خواهد مردم را داشته باشد باید به این وجوه مشترک احترام بگذارد. رئیس جمهوری موفق می‌شود که به این سرمایه‌های عظیم مردمی و این وجه مشترک‌ها احترام بگذارد، اگر احترام گذاشت مردم مؤمن همراه او هستند، وقتی مردم مؤمن همراه او شدند، دست خدا با این جماعت همراه می‌شود.

رئیس‌جمهور منتخب همه مردم را به یک‌چشم ببیند

خطیب جمعه قزوین با ذکر اینکه اگر فقط عده‌ای جنجالی که توجهی به نماز و روزه ندارند، مورد توجه ما قرار بگیرند، راه باطل را می‌رویم و معلوم نیست سرانجام ما چه خواهد شد، گفت: رفتارهای ناهنجار نخستین رئیس‌جمهور این مملکت را به خاطر دارید، او به آدم‌هایی تکیه کرد که سرسپرده اجانب، اهل نفاق، غربزده و جنجالی بودند و کاری به نماز، دین و ایمان نداشتند. خدای متعال فرموده به ستمکاران تکیه نکنید و گرنه آتش می‌گیرید که البته این ستمکار می‌تواند ستمکار بیرونی مانند مستکبران و یا ستمکار داخلی مانند منافقان باشد

عابدینی تأکید کرد: رئیس جمهور منتخب اکنون قانوناً و شرعاً پس از تنفیذ حکم رهبر حکیم انقلاب اسلامی رئیس جمهور کشور خواهند بود، ایشان رئیس جمهور همه مردم است، این را هم ما مردم باید بدانیم، هم رئیس جمهور منتخب باید بداند، ایشان هم باید همه مردم را به یک چشم ببیند. نباید بگوییم فلانی با من مخالف بود، مخالف و موافق، مردم شما هستند و شما رئیس جمهور همه مردم هستید.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی می‌فرمود پیرو فرامین و راه رهبر حکیم انقلاب هستیم و این ادب و آداب باید مورد توجه قرار گیرد و رئیس جمهور منتخب ما هم چشمه‌هایی را نشان داده‌اند که مردم را امیدوار کرده‌اند و نامه‌ای که بین ایشان و سیدحسن نصرالله مطرح شد و نشان داد که با همه وجود پای کار مقاومت اسلامی ایستاده است. صحبت رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور سوریه نشان داد همه امکانات برای مقاومت بسیج است و اینها چشمه‌هایی بوده که مردم را نسبت به آینده امیدوار کرده است.

لزوم انتصاب نیروهای توانمند و مؤمن در دولت جدید

امام جمعه شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب تلاش کند تا استفاده از نیروهای مؤمن را در دستور کار داشته باشد، گفت: چرا که هر چه تاکنون جامعه آسیب دیده است از نیروهای غیرمؤمن بوده و هر خیر و برکتی به این مردم رسیده، از سوی نیروهای مؤمن بوده است.

عابدینی اضافه کرد: رئیس جمهور منتخب تلاش کند نیروهای توانمند را انتخاب کند، چرا که آدم‌های ضعیف برای کارهای بزرگ نیستند و انسان‌های با تجربه را در کارها به کار گیرد، چقدر انسان‌های با تجربه داریم که عمر خود را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی سپری کرده‌اند و گنجی از تجربه‌ها مؤثر و مفید دارند که در سفره، معیشت و اقتصاد مردم اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: نیروهایی که متعهد هستند، به کار گرفته شوند، ما نیروهای بسیاری داریم که به آحاد جامعه تعهد دارند و از این نیروها می باید استفاده شود. نیروهایی که پاکدست هستند و به بیت المال طمع ندارند و نمی‌خواهند دستشان به جیب مردم باشد، به کار گرفته شوند.

عابدینی تصریح کرد: انسان‌های جوانمرد مورد توجه رئیس جمهور منتخب باشند و جامعه امروز منتظر بروز و ظهور جوانمردان در عرصه خدمت است. آدم‌هایی که فرصتی پیدا کرده‌اند، همان نعره‌های قدرت‌طلبانه و قلدرمآبانه را سر داده‌اند و یقیناً این تفکر به مردم و سفره آنها رحم نخواهند کرد.

هنگام نماز ظهر عاشورا صدای شیپور و طبل بلند نشود

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) گفت: برنامه‌های عاشورا و تاسوعا در استان و کشور هر سال با کیفیت بهتری برگزار می‌شود و از خرافات بسیاری پاک شده است. در قزوین هم قدم‌های خوبی برداشته شده، اما همه ما می‌دانیم راه نرفته زیادی در بهبود بخشیدن به شرایط مراسم محرم داریم.

عابدینی با بیان اینکه برای نماز باشکوه عاشورا که برگزار می‌کنید، بالاترین نمره را خدا در نظر می‌گیرد، افزود: در این موقعیت نباید صدای طبل و شیپور ما جوری باشد که صدای اذان شنیده نشود و اگر اینگونه باشد به دستگاه امام حسین (ع) ظلم کرده‌ایم. کسانی که طبل و شیپور می‌زنند هم علاقه مند به امام حسین (ع) هستند و همه باید کمک کنیم تا موقع نماز همه برای نماز به پا خیزیم و این مهم با همت همه ما اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: برخی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی به محافل خانگی می‌روند، در حالی که در این روزها باید ما تظاهری به میدان بیاییم و نشان دهیم عاشقان امام حسین (ع) در گرمای تابستان هم پای کار و در میدان هستند. باید با نمازمان نشان دهیم ما در هر شرایطی با اباعبدالله الحسین (ع) زندگی می‌کنیم و همه برای تحقق این معنا باید پای کار باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت سجاد (ع) گفت: حضرت می‌فرمایند بر حذر باشید که بخاطر گناه احساس شادی کنید، مثلاً آبروی کسی را ببرید و بگویید خوب او را بی‌آبرو کردم، این غلط است و امام می‌فرماید مبادا اینگونه باشید و سپس فرمودند خوشحال بودن بعد از گناه از مرتکب شدن به گناه بدتر و بیشتر است. گاهی وقت‌ها آدم‌های مظلومی وجود دارند که اگر کسی به آنها ظلم کند، حتی خودشان هم متوجه نمی‌شوند، از ظلم به این آدم‌ها باید ترسید.

کد خبر 771396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.