هشدار جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از هشدار جاری شدن سیلاب در پی جریان‌های همرفتی و وقوع ناپایداری در مناطق کوهستانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسینعلی محمدی‌شیرکلائی بعدازظهر امروز _جمعه بیست‌ودوم تیر _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی با فعالیت جریانات همرفتی و وقوع ناپایداری از بعدازظهر امروز تا یکشنبه هفته آتی بیست‌وچهارم تیرماه شاهد رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد در این استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی استان هم احتمال وقوع تگرگ پیش‌بینی شده، افزود: احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی، پرآب شدن رودخانه، ریزش سنگ و اختلال تردد در محورهای کوهستانی پیش‌بینی و هشدار داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با تاکید بر اینکه از امروز نیروهای خدماتی و امدادی استان با تجهیزات کامل برای خدمات‌رسانی در صورت وقوع سیلاب آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: از سوی ستاد مدیریت بحران استان پیش‌بینی‌های لازم در صورت وقوع سیلاب احتمالی اتخاذ شد.

محمدی‌شیرکلایی از رانندگان خواست هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی و محورهایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد نکات ایمنی را رعایت کنند، افزود: رانندگان حتماً در هنگام شب احتیاط لازم را داشته باشند و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات در مناطق کوهستانی و تردد در نقاط حادثه خیز پرهیز و از برپایی چادر در فضاهای باز خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین دامداران هم دام‌های خود را دور از حاشیه رودخانه و دهانه مسیل و فضای باز نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از شهرداران خواستار شد تا نسبت به پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و مقاوم سازی داربست‌ها و سازه‌های موقت دقت و نسبت به ایمن‌سازی تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی اقدام کنند.

کد خبر 771378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.