برنامه‌های فرهنگی شهرداری زنجان برای ۵۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زنجان گفت: شهرداری برنامه‌های فرهنگی را با در نظر گرفتن سلیقه ۵۰۰ هزار نفر پیر و جوان اجرا می‌کند.

منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: جلسات کمیسیون فرهنگی شورای شهر به صورت هفتگی برگزار شده و دغدغه‌های هنرمندان در آن شنیده شده و در صورت امکان مساعدت لازم به آن‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: این جلسات به منظور جذب مشارکت مردم در اداره شهر برگزار می‌شود، از این رو با توجه به ارائه راهکارها و ایده‌های نخبگان و هنرمندان تصمیم‌سازی مدیریت شهری از پایین به بالا رقم خواهد خورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه رویکرد شورای شهر در دوره ششم حمایت از برنامه‌های فرهنگی است و در این زمینه اقدامات متعددی با همفکری اعضای شورا انجام شده است، اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های اساسی در عرصه‌های مختلف فرهنگی در جهت اهداف مهم نظام، خدمت‌رسانی به مردم و جامعه از موضوعات مهمی است که در شورا دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های مؤسسات، تفاهم‌نامه همکاری با اداره بنیاد شهید در راستای ترویج، گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در میان شهروندان، استفاده از ظرفیت تبلیغاتی در محیط شهر، درخواست مساعدت درباره برگزاری رویدادهای ورزشی از جمله برنامه‌های مشارکتی شهرداری در حوزه فرهنگی است.

مرادلو گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون از چند کتاب شاخص با موضوع زندگی نامه شهدا، تهیه فیلم موضوعی درباره شهدا و دفاع مقدس و چند برنامه مهم فرهنگی در قالب شب شعر، رویدادها و جشنواره‌های ادبی حمایت شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه اخیراً در فرهنگسرای ارگ زنجان یک محل اختصاصی برای نمایش آثار هنری هنرمند مینیاتوری زنجان ایجاد شده است، اضافه کرد: این موضوع در راستای حمایت از هنرمندان صورت گرفته است.

وی همچنین از ایجاد کتابخانه و نمایشگاه تخصصی در بزرگترین بوستان شهر زنجان خبر داد و گفت: این موضوع در قالب تالار شهر و ایجاد مجموعه‌های فرهنگی پیگیری خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زنجان افزود: تولید فیلم داستانی شهدای روحانی، تکمیل پارک موزه دفاع مقدس و همچنین مجوز اجرای گروه‌های هنری در صحن سبزه‌میدان از جمله اقدامات حمایتی شورا در چند ماه اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی شهرداری در اجرای برنامه‌ها سلایق ۵۰۰ هزار نفر را در نظر می‌گیرد، گفت: برنامه‌ریزی این است که از کودک تا شخص کهنسال در برنامه‌های شهرداری شرکت کرده و از آن بهره‌مند شوند.

مرادلو همچنین از اختصاص سهم یک درصدی بودجه فرهنگی شهرداری به ساخت کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: شورا و شهرداری متعهد به پرداخت این مبلغ است و همکاری‌های لازم را در این باره با مجموعه متولی انجام می‌دهد.

کد خبر 771362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.