مهار حریق در مراتع بویین میاندشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سوختن ۱۰ هکتار مراتع بویین میاندشت خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کاشان، اظهار کرد: وقوع حریق ساعت ۱۷ عصر دیروز در بخشی از مراتع روستای قلعه اخلاص بخش کرچمبوی شهرستان بویین میاندشت اتفاق افتاد.

وی افزود: پس از ۲ ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری همیاران طبیعت آتش نشانی بخش دهیاری و تیم‌های محلی حریق مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در اثر این حادثه ۱۰ هکتار از پوشش‌های گیاهی و علوفه‌ای یک ساله و اراضی دیم در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.

شیشه‌فروش تصریح کرد: علت حادثه بی‌احتیاطی در رها کردن ته سیگار در مرتع ارزیابی شد که به علت وزش تندبادهای فصلی شدت گرما و صعب العبور بودن منطقه حریق گسترش یافت.

وی عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی عوامل انسانی و بی احتیاطی دانست و گفت: در این رابطه و به منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می‌شود گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنین مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

شیشه‌فروش همچنین افزود: کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد سریعاً به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسؤلین محلی اطلاع‌رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری و با احتساب این حادثه تاکنون با وقوع ۱۰ فقره حریق در مراتع و پوشش‌های گیاهی مناطق غرب و جنوب استان ۳۴ هکتار از عرصه‌ها طعمه حریق شده است.

کد خبر 771360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.