مسئولیت اصلی انسان رسیدن به خدا است

یک کارشناس مذهبی گفت: انسان وقتی از خودش غفلت کرد، حقارت، حرص و کبر در وجودش زیاد می‌شود اما اگر عظمت خود را درک می‌کرد، می‌فهمید که باید مسئولیت اصلی را رسیدن به خدا قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام علی سرلک شامگاه گذشته _پنجشنبه بیست‌ویکم تیر_ در مراسم شب ششم محرم هیئت انصارالحسین (ع) با اشاره به موضوع «مسئولیت انسان بودن و مسئولیت انسانیت» اظهار کرد: طبق ادعیه و روایات، این موضوع بسیار مهم هست؛ درواقع انسان در جواب به سوال من کیستم جواب معلومی ندارد در حالی‌که وجود انسان پر ظرفیت‌ترین وجود عالم هست.

وی افزود: انسان سرمایه‌ای دارد که بسیاری از انسان‌ها از آن بی خبر هستند چرا که انسان خود را نشناخته و مشکلات انسان‌ها از نشناختن خودش شروع می‌شود.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه انسان به‌دلیل قدرت خیال می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، بیان کرد: انسان باری را به دوش می‌کشد که کل کائنات نتوانستند به دوش بکشند و در این راستا باید توجه داشته باشیم که ما مالک خود نیستیم اما اختیار و مسئولیت داریم.

حجت‌الاسلام سرلک ادامه داد: انسان اگر نتواند خودش را بشناسد می‌تواند به هر شخصی آسیب بزند.

وی با تاکید بر اینکه اولین گام شناختن این است که بگوییم ما چه کسی هستیم، خاطرنشان کرد: انسان وقتی از خودش غفلت کرد، حقارت، حرص و کبر در وجودش زیاد می‌شود اما اگر عظمت خود را درک می‌کرد، می‌فهمید که باید مسئولیت اصلی را رسیدن به خدا قرار دهد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: انسان در نگاه موحدان، مسئول کل دنیا است و باید مراقب همه موارد باشد در نتیجه مؤمنین همیشه به کل دنیا و موجودات دنیا بدهکارند.

حجت‌الاسلام سرلک تصریح مرد: زمانی که سطح مسئولیت ما بالا برود، سطح تفریحاتمان نیز بالاتر می‌رود و دیگر آن لذت‌های قبلی برایمان مهم نیست و در نکته دوم انسان‌ها به حس و لذتی می‌رسند که از مسئولیتشان نشأت می‌گیرد.

کد خبر 771343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.