ایستادگی مردم غزه از مکتب کربلا نشأت گرفته است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مقاومت و ایستادگی مردم غزه مقابل جنایات رژیم صهیونیستی گفت: این مقاومت از مکتب کربلا نشات گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان امروز _ جمعه بیست و دوم تیر_ در همایش شیرخوارگان بجنورد اظهار کرد: امام حسین (ع) برای دلسوزی آیندگان شهید نشدند بلکه ایشان بنا داشت یک الگو برای مبارزه با ظلم قرار بگیرد.

وی افزود: اکنون هر کسی در هر جای جهان مورد ظلم قرار بگیرد الگوی خود را کربلا می‌داند زیرا کربلا معیار تشخیص حق و باطل بود و است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: عزاداری حضرت زینب برای عاشورا یک عزاداری معمولی نبود بلکه نشان دادند می‌توان در اوج ظلم طرف مقابل، تنها گریه نکرد و از حق خود دفاع داشت.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان گفت: هدف این حضرت این نبود که ترحم مردم را برانگیزد به همین خاطر مقابل یزید گفتند که در این مسیر چیزی جز زیبایی ندیدم.

وی با تاکید بر اینکه وعده خداوند نابودی باطل است، افزود: واکنش دقیق اهل بیت پس از واقعه عاشورا باعث شده امروزه محرم اینقدر باشکوه باشد و مستضعفان عالم کربلا را الگو قرار دهند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه مکتب کربلا انسان‌ساز است، بیان داشت: در این مسیر افراد رشد کرده و بزرگ می‌شوند و رسم سربازی را یاد می‌گیرند لذا این مراسم صرفاً گریه کردن نیست.

وی افزود: همین تفکر است که علی رغم جنایات بزرگ علیه مردم غزه، همچنان مادران محکم در مسیر خود ایستاده‌اند و ذره‌ای کوتاه نمی‌آیند؛ این ایستادگی را در مکتب امام حسین (ع) آموزش دیدند.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا مکتب مقاومت است و مادرانی که در برنامه شیرخوارگان حضور دارند قصدشان تربیت فرزندان با همین رویکرد است.

کد خبر 771331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.