مراقب سوءاستفاده کلاهبرداران سایبری در ایام محرم حسینی (ع) باشید

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مجرمان سایبری در هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از افراد فعال در فضای مجازی هستند و کاربران این فضا باید با افزایش دانش سایبری و سواد رسانه‌ای خود فریب این مجرمان را نخورند و در دام این افراد گرفتار نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در روزهای اخیر با فرارسیدن ایام محرم، افراد سودجو و کلاهبردار با سوءاستفاده از احساسات معنوی مردم عزادار، با ایجاد صفحاتی در فضای مجازی با عنوان‌های فریبنده پرداخت نذورات و تورهای زیارتی در قالب نهادهای مرتبط رسمی و قرار دادن شماره حساب‌های خاص، سعی در کلاهبرداری از کاربران دارند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان به هیچ عنوان جهت پرداخت نذورات و سفرهای زیارتی به افراد ناشناس اعتماد نکنند و این امورات را از طریق راه‌های شناخته شده و معتبر انجام دهند، افزود: افراد سودجو با طراحی سایت‌های جعلی، کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت و به بهانه پرداخت نذورات و تورهای سیاحتی و زیارتی لحظه آخری اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: شهروندان از کلیک کردن روی پیامک‌ها و تبلیغاتی که حاوی لینک است، پرهیز و نذورات خود را به شماره حساب هیئت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده واریز و از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب‌های شخصی افراد در فضای مجازی خودداری کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: افراد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir گزارش کنند.

کد خبر 771272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.