تکاپوی مسئولان استان یزد برای حفظ میزبانی مسابقات لیگ برتر فوتبال + فیلم

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه گام‌های اساسی برای بهسازی و نوسازی مجموعه ورزشی شهید نصیری در حال انجام است، گفت: از مجموع ۱۱۰ میلیارد اعتبار موردنیاز، ۵۰ میلیارد تومان از محل توازن و ارزش افزوده، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۳۰ میلیارد تومان توسط چادرملو تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، زهیر حاجی‌حسینی امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم تیر_ به منظور ارائه گزارشی از فرآیند آماده‌سازی ورزشگاه نصیری در نشست با خبرنگاران استان یزد که با حضور سرزده دادستان یزد در ورزشگاه شهید نصیری یزد برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه‌های به حقی توسط رسانه‌ها برای حفظ میزبانی استان در لیگ دنبال شده است که قطعاً به توسعه و بهبود فضا کمک خواهد کرد.

وی افزود: فرآیندهای آماده‌سازی، تعمیر و تجهیز اقدامات در حال انجام است، ورزشگاه شهید نصیری ۲۵ سال است که به افتتاح و بهره‌برداری رسیده است، هر بنا و سازه‌ای بعد از دوره‌ای دچار استهلاک و مشکلات می‌شود، علاوه بر این استانداردها و سازه‌ها در باشگاه‌های ورزشی به مرور در حال تغییر و تحول است، این مجموعه ورزشی در طی ۲۵ سال گذشته فقط استفاده شده است، البته توسعه‌هایی هم داشته است، اما اقدامات اصلی و اساسی در حوزه ورزش صورت نگرفته است.

تکاپوی مسئولان استان یزد برای حفظ میزبانی مسابقات لیگ برتر فوتبال + فیلم

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: ورزشگاه شهید نصیری بر اساس بازدیدهای فدراسیون باید ۴۱ مورد از ایراداتی که توسط مسئولان لیگ، مطرح شده است را برطرف کند.

حاجی‌حسینی ادامه داد: از مجموع ۴۱ مورد از ایراداتی که باید در ورزشگاه اصلاح شود، ۱۵ مورد از اقدامات اصلی و هزینه بر هستند که نیاز به اصلاح دارد و در جلسه کارشناسی با مسئولان لیگ، قول انجام داده شده است.

وی گفت: از جمله موارد مورد تاکید در سازمان تأمین نور ورزشگاه شهید نصیری است، در حال حاضر ۵۰۰ لوکس روشنایی وجود دارد که باید به ۱۴۰۰ تا ۲۰۰۰ لوکس ارتقا یابد، همچنین سیستم صوتی غالب، تأمین جایگاه وی‌آی پی و سی آی پی، گیت‌های ورودی، سامانه بلیط فروشی، تأمین جایگاه بانوان، جایگاه تیم میزبان، آماده‌سازی راه‌های ورودی تیم‌ها، رختکن، نیمکت بازیکنان، چمن، نرده‌های محافظ، تجهیز اتاق وی‌ای‌آر و زیرساخت فیبرنوری باشگاه است که تجهیز اتاق‌ها و فراهم سازی مکان‌ها زیاد کار سخت و مشکل‌سازی نیست.

تکاپوی مسئولان استان یزد برای حفظ میزبانی مسابقات لیگ برتر فوتبال + فیلم

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه به هیچ عنوان تعمیر و تجهیز باشگاه به زمان بعد از لیگ موکول نشده است، افزود: با توجه به اینکه دوتیم شهید قندی و چادرملو برای برگزاری مسابقات باید از این فضا استفاده می‌بردند، بخشی از این اقدامات مانع از انجام روال عادی بازی‌هایی تیم در هفته می‌شد و لذا تعمیرات اساسی به دوره بعد از بازی‌های دسته یک موکول شد.

تکاپوی مسئولان استان یزد برای حفظ میزبانی مسابقات لیگ برتر فوتبال + فیلم

حاجی‌حسینی بیان کرد: برآورد اعتبارات عمرانی این ورزشگاه ۱۱۰ میلیارد تومان است در حالی که اعتبارات سال گذشته تمام استان ۲۰۰ میلیارد بود، برای تأمین این هزینه ۵۰ میلیارد از محل توازن و ارزش افزوده تأمین شده که حدود ۲۰ میلیارد آن نقدا حساب می‌شود، همچنین ۳۰ میلیارد اعتبارات ملی است که باید تخصیص یابد و ۳۰ میلیارد تومان نیز اعتباری است که شرکت صنعتی و معدنی چادرملو پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اصلاح تأمین اسکو ورد با کیفیت بالا برای مجموعه ادامه داد: فرآیند تعویض چمن علی‌رغم تأمین اعتبار آن زمان‌بر است و کاشت چمن در یزد در مهر و آبان ماه امکان‌پذیر است، در این خصوص عملاً کاری از دست استان بر نمی‌آید، اما برای حفظ چمن اقدامات اصلاحی انجام شده است، چمن این ورزشگاه قبلاً زرد بود اما امسال در بازی‌ها چمن سبز و خوبی داشتیم و نکات تخصصی و اصلاحی را تا جای ممکن انجام دادیم.

تکاپوی مسئولان استان یزد برای حفظ میزبانی مسابقات لیگ برتر فوتبال + فیلم

مدیرکل امور ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: اولویت اصلی در کار، انجام فعالیت‌ها به صورت اصولی و استاندارد و با بهترین کیفیت کار است مواردی که به فرآیند بازی‌ها اخلال ایجاد نمی‌کرد انجام شد، اما برخی موارد قابلیت تعمیر و تجهیز در فصل بازی‌ها را نداشت.

حاجی حاجی‌حسینی ادامه داد: تکمیل اتاق‌ها، مشکل نور، صوت، رختکن، جایگاه‌ها و ورودی تا لیگ برتر حل خواهد شد چرا که تأمین اعتبار شده است و باید سریعاً پروسه اداری آن طی و پیمان انجام شود.

تکاپوی مسئولان استان یزد برای حفظ میزبانی مسابقات لیگ برتر فوتبال + فیلم

وی در خصوص چمن‌های مجموعه تشریح کرد: عمر مفید چمن‌ها ۱۰ تا ۱۵ سال است، اما چمن این باشگاه ۲۵ است که تعویض نشده است و تأکید مسئولان لیگ بر این است که کاملاً باید عوض شود، موتورخانه و لوله‌کشی داشته باشد که بتوانند در فصل سرد سال چمن را سبز دارند، در این ورزشگاه باید ۱۳۰۰ کامیون خاک خارج و مجدد وارد شود فرآیند عمرانی آن نیم فصل بیشتر طول می‌کشد و ۱۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تأکید کرد: تمام موارد مورد تاکید سازمان لیگ را انجام خواهیم داد و انجام پروژه‌های آن زمانی از ما نخواهد گرفت، اما با توجه به اینکه برای تعویض چمن زمان کافی برای اجرا نداریم، دست به اجرا و تعویض نمی‌زنیم، چرا که منجر به عدم میزبانی خواهد شد و شیرینی برد و صعود تیم را در کام شهروندان تلخ خواهد کرد.

کد خبر 771251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.