متفاوت‌ترین فضاسازی شهری محرم در انار

شهرداری انار با فضاسازی متفاوت در مرکز مذهبی شهر انار و حدفاصل میدان ولیعصر(عج) به سمت میدان امامزاده صالح(ع) حس و حال عجیبی به شهر و شهروندان در ماه محرم امسال داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، وارد شهر انار که شوید، پس از ورود به بلوار شهید بهشتی و میدان حضرت ولیعصر (عج)، مسیرتان را که به سمت میدان امامزاده صالح (ع) هدایت کنید، ناخودآگاه حس و حال بین‌الحرمین در ذهن شما تداعی شده و السلام علی الحسین علیه السلام بر زبانتان جاری می‌شود.

جایی که شهرداری انار با شبیه‌سازی فضای بین حرم حضرت امام حسین علیه السلام و حرم حضرت عباس علیه السلام در مرکز مذهبی شهر انار، دیرینه دیار تمدن و تدین را در محرم امسال دیدنی تر کرده تا دل‌های همه عاشقان و شیفتگان حسینی را به سوی کربلا هوایی کند.

متفاوت‌ترین فضاسازی شهری محرم در انار

علی جعفری معاون خدمات شهری شهرداری انار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان می‌گوید: طول مسیر انتهای بلوار شهید بهشتی، حدفاصل میدان ولیعصر (عج) و میدان امامزاده حدود ۳۰۰ متر است که به امامزاده محمد صالح (ع) منتهی می‌شود و در انتهای مسیر گنبد و گلدسته امامزاده قرار دارد که مرکز مذهبی شهر انار است و همواره مقصد و مأوای زائران و مجاوران بوده است.

وی اضافه می‌کند: تصمیم گرفتیم فضای این بلوار را در هر دو مسیر رفت و برگشت به بین‌الحرمین شبیه‌سازی کنیم؛ لذا در چهار مسیر پایه چراغ‌های مشابه شبیه پایه‌های واقع در بین‌الحرمین با نور سبز (حدود دو هزار لامپ) را اجرا و نصب کردیم تا فضای متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته در انار به وجود آوریم.

جعفری با اشاره به اینکه این اقدام فضای خیابان را به شدت معنوی کرده و به محض ورود، حال و هوای زیارت را به افراد منتقل می‌کند، اضافه می‌کند: در انتهای بلوار المان شمشیر نصب شده است و به زودی المانی شبیه گنبد مسجد جمکران در ابتدای بلوار قرار خواهد گرفت و نام بلوار هم به جمکران تغییر می‌کند.

فضاسازی شهرداری انار در محرم به همین خیابان و این المان‌ها ختم نمی‌شود و در جای جای شهر می‌توان آثاری هنری زیبا و چشم‌نواز از المان‌های محرمی را مشاهده کرد.

متفاوت‌ترین فضاسازی شهری محرم در انار

متفاوت‌ترین فضاسازی شهری محرم در انار

متفاوت‌ترین فضاسازی شهری محرم در انار

متفاوت‌ترین فضاسازی شهری محرم در انار

کد خبر 771250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.