صندوق سرمایه‌گذاری زمین و مسکن در کرمان راه‌اندازی می‌شود

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان از تعریف ابرپروژه سرمایه‌گذاری در حوزه ترافیک خبر داد و گفت: درصددِ راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری زمین و مسکن هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، قاسم بابایی سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان در نشست بررسی مسائل و مشکلات این سازمان با حضور سیدمحمدصادق تقوی عضو شورای اسلامی شهر کرمان، معاونان شهردار و برخی مدیران شهری اظهار کرد: به پروژه‌های سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر کمتر پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه باید شورای مدیران شهرداری با موضوع سرمایه‌گذاری برگزار شود تا مدیران اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را بدانند، افزود: راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی و شناساندن سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ضرورت دارد.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان از تعریف ابرپروژه سرمایه‌گذاری در حوزه ترافیک خبر داد و با اشاره به استفاده از سرمایه‌های خُرد مردم برای سرمایه‌گذاری گفت: درصددِ راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری زمین و مسکن هستیم.

محسن تویسرکانی شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: تا مشکلات سرمایه‌گذاری را حل نکنیم، در کشور و استان توفیق پیدا نمی‌کنیم؛ توسعه استان از مرکز استان شروع می‌شود و باید سرمایه‌گذاری را در مرکز استان جدی بگیریم، افزود: شهرداری کرمان آسان‌تر از سایر دستگاه‌ها می‌تواند به حوزه سرمایه‌گذاری به‌صورت جدی وارد شود.

وی تصریح کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری باید سرمایه‌گذاران را تکریم و اقدامات مربوط به سرمایه‌گذاری را در مناطق و سایر واحدهای شهرداری دنبال کند تا سرمایه‌گذاری در حوزه کارشناسی در مناطق شهری و سایر واحدها متوقف نشود.

شهردار کرمان با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذار یک نخبه اقتصادی است و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری باید به‌دنبال سرمایه‌گذاران برود و با استفاده از تمام روزنه‌ها، مشکلات آن‌ها را حل کند، گفت: باید هرچه سریع‌تر مشکلات پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال اجرا نیز حل شود.

وی با اشاره به اینکه شهر کرمان، ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، بر انجام سرمایه‌گذاری‌های خُرد تأکید کرد و گفت: باید سازِوکاری فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاری‌های کوچکِ مشارکتی هم شکل بگیرد.

تویسرکانی در ادامه به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری با حضور شهرداری‌های شهرستان‌های استان کرمان و افرادی از خارج کشور اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم با برگزاری رویدادها و همایش‌ها و تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران را نسبت به اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر کرمان جذب کنیم.

سیدمحمدصادق تقوی عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، با تأکید بر اینکه تک‌تک مدیران و کارکنان شهرداری باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری را از خود بدانند و مسیر سرمایه‌گذاری را تسهیل کنند، گفت: در سطح استان نیز باید گفتمان مدیران استان در سرمایه‌گذاری یکسان و مسأله‌محور شود تا از ظرفیت‌های متعدد این استان و شهر برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

رامین امیرمداح معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز جذب سرمایه‌گذاران جدید، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار برای ساخت پارکینگ در نقاط پرتردد شهر و برگزاری همایش سرمایه‌گذاری را ازجمله موضوعات در حال پیگیری توسط سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان بیان کرد.

کد خبر 771246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.