از بهترین روش جلوگیری تب دنگی تا شهر خورشیدی ایران

ایمنا از بهترین روش جلوگیری از تب دنگی، اعطای نشان درجه یک هنری به فرهاد قائمیان، اصفهان شهر خورشیدی ایران می‌شود، زمان مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب و ‏‬ ماجرای خرید و فروش همستر کامبت در فضای مجازی در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ بهترین روش جلوگیری از تب دنگی می‌رویم، در ادامه نیز اعطای نشان درجه یک هنری به «فرهاد قائمیان» مطرح شده است، همچنین اصفهان شهر خورشیدی ایران می‌شود، زمان مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب و ‏‬ ماجرای خرید و فروش همستر کامبت در فضای مجازی نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

بهترین روش جلوگیری از تب دنگی چیست؟

بهترین روش جلوگیری از تب دنگی چیست؟

به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو در خصوص تبلیغات اغواگرانه محصولات دافع حشرات بویژه پشه آئدس در فضای مجازی اعلام کرد: این فرآورده‌ها که به‌صورت انواع روغن‌های گیاهی و سایر محصولات و با ادعای مشابه هستند، فاقد مستندات علمی موثق می‌باشند.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بهترین روش برای جلوگیری از کاهش خطر ابتلاء به تب دنگی محافظت از خود در برابر نیش پشه آلوده با روش‌های استفاده از لباس‌های پوشیده، مجهز کردن پنجره‌ها به توری است؛ ضمن آنکه استفاده از محصولات مواد دافع حشرات مانند پشه می‌تواند خطر ابتلاء را کاهش دهد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین در بخش دیگری از اعلام خود با اشاره به ورود محصولات جدید با مجوز سازمان غذا و دارو برای دفع پشه آئدس آورده است: در حال حاضر محصولات دفع کننده حشرات در اشکال اسپری، استیک، لوسیون با ماده موثره deet در داروخانه‌ها و مراکز معتبر در دسترس هستند. با توجه به شرایط کنونی بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با کارخانجات تولید کننده، محصولات جدیدی در این زمینه به زودی وارد بازار خواهد شد و بدیهی است تمامی اقلام مورد تأیید سازمان غذا و دارو در داروخانه‌ها و مراکز معتبر در دسترس عموم قرار دارند و از محصولات فاقد مجوز بهداشتی به دلیل عدم اطمینان از ایمنی و کارایی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

اعطای نشان درجه یک هنری به «فرهاد قائمیان»

اعطای نشان درجه یک هنری به «فرهاد قائمیان»

هم‌زمان با برگزاری نشست هیئت امنای صندوق اعتباری هنر به پاس قدردانی از یک عمر تلاش و فعالیت هنری فرهاد قائمیان و حضور در آثار مختلف هنری در حوزه سینما، تئاتر و تلویزیون، نشان درجه یک هنری به وی اعطا شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست اظهار کرد: امروز این صندوق اعتباری هنر مایه فخر و یکی از افتخارات کاری ما محسوب می‌شود، در این راستا با ارائه خدمات متنوع باعث شده است که رضایتمندی خوبی در میان اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ایجاد شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از فرهاد قائمیان ادامه داد: در این سه سال وقتی فضای کار دشوار می‌شد این هنرمند بزرگ را کنار خود داشتیم، پذیرش دبیری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) و نقش محوری او در برگزاری هرچه بهتر این رویداد، حضور در آثار سینمایی و تلویزیونی مختلف به عنوان یک بازیگر توانمند، متعهد و انقلابی از جمله اقداماتی است که می‌توان درباره فعالیت‌های وی برشمرد؛ خرسندیم که در این جلسه شاهد اعطای نشان درجه یک هنری به این هنرمند عزیز هستیم.

بحران انرژی یکی از موضوعات مهم چند دهه اخیر در سراسر جهان است؛ رشد روزافزون جمعیت و نیاز به انرژی، پایان‌پذیری سوخت‌های فسیلی و افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی سبب شده است که دانش‌پژوهان و سرمایه‌گذاران در پیدا کردن تأمین انرژی از منابع تجدیدپذیر مهارت پیدا کنند، دانشمندان معتقدند انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک با توجه به محدود بودن سوخت‌های فسیلی و آلودگی محیط زیستی می‌توانند به نخستین گزینه برای تولید انرژی تبدیل شوند.

استفاده از انرژی‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی، می‌تواند موجب کاهش وابستگی به منابع فسیلی و کاهش گازهای گلخانه‌ای شود که تأثیر اساسی بر گرمایش جهانی دارد و شهر اصفهان نیز به‌دلیل موقعیت جغرافیایی، ظرفیت‌های متعددی در حوزه انرژی تجدیدپذیر دارد.

شهرداری اصفهان برنامه‌ای طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان با عنوان «شهر خورشیدی» را در دستور کار خود قرار داده و در این برنامه قرار است شهرداری اصفهان طی ۱۰ سال به تولید ۱۰۰ درصدی برق مصرفی توسط انرژی‌های خورشیدی برسد، این برنامه که در دوره ششم مدیریت شهری مصوب شده است، در حال حاضر سال سوم خود را طی می‌کند و هر سال تا ظرفیت پیش‌بینی شده‌ای پیش می‌رود، به‌طوری که سال جاری به تولید ۱۰ درصدی رسیده است.

تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر در شهرداری اصفهان بی‌نظیر است

سیدامیر سامع، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان دراین‌باره می‌گوید: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه مسائل شهری، تولید انرژی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌های فسیلی و تولید انرژی با منابع تجدیدپذیر است.

وی ادامه می‌دهد: شهرداری اصفهان به‌تازگی گام‌های بزرگ‌تری در حوزه تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر برداشته است که یکی از آن‌ها ایجاد پارکینگی با سلول‌های خورشیدی در آرامستان باغ‌رضوان است، این پارکینگ دارای جنبه‌های ترویجی، محیط زیستی و اقتصادی است.

پیش‌بینی افق برنامه شهر خورشیدی برای ۱۴۱۰

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اجرای طرح شهر خورشیدی در این کلان‌شهر اظهار کرده است: با اجرای این طرح که از قبل در شورای گفت‌وگوی استان در اتاق بازرگانی مصوب شده و مدتی است که شهرداری اصفهان با همکاری استانداری آن را آغاز کرده است، به‌سمت شهرهایی خواهیم رفت که برق و انرژی خود را از انرژی پاک و خورشیدی دریافت می‌کند.

وی می‌افزاید: حدود ۱۵۰ هزار از ساختمان‌های شهر اصفهان قابلیت استفاده از این انرژی را دارد و برای این منظور و استقرار پنل خورشیدی به حدود ۱۵۰ متر مربع فضا در پشت‌بام نیاز داریم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح می‌کند: این کلان‌شهر با ۳۰۰ روز آفتابی و تابش میانگین پنج ساعت در روز از شهرهایی بوده که برای استفاده از انرژی خورشیدی، بسیار مناسب است، از این‌رو باید به‌سمت استفاده از انرژی خورشیدی حرکت کنیم.

بقایی می‌گوید: قرارداد خرید هزینه برق در شرکت توزیع برق بسته خواهد شد و در مجموع این موضوع یک سرمایه‌گذاری خوب برای خانواده‌ها به‌شمار می‌رود، البته افق برنامه تا ۱۴۱۰ بوده و پیش‌بینی شده است تا برق مورد نیاز شهر با همکاری و مشارکت مردم به‌وسیله انرژی خورشیدی تأمین شود.

مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب ۷ مرداد برگزار می‌شود

برگزاری مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب در هفتم مرداد

مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهور منتخب، هفتم مرداد ۱۴۰۳ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود؛ مراسم تحلیف رئیس‌جمهور نیز نهم مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

ماجرای خرید و فروش همستر کامبت در فضای مجازی

ماجرای خرید و فروش همستر کامبت در فضای مجازی

«همستر کامبت» در فروردین ۱۴۰۳ معرفی شد و به واسطه تجربه نقد کردن سکه‌های «نات کوین» در صرافی‌ها، به مرور زمان کاربران زیادی را در رده‌های سنی مختلف به سمت خود جذب کرد؛ با توجه به تعداد زیاد کاربران این بازی، زمان لیست‌شدن آن یکی از مهمترین سوالاتی است که ذهن علاقه‌مندان را به خود مشغول کرده است، نکته حائز اهمیت این است که هنوز زمان قطعی لیست‌شدن این بازی پرطرفدار مشخص نیست، اما عده‌ای خرید و فروش آن را در سکوهای اینترنتی آغاز کرده‌اند.

با نگاه اجمالی به یکی از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، قیمت‌های عجیبی از این بازی به چشم می‌خورد که هیچ قاعده و اساسی ندارد و هرکسی قیمت دلخواه خود را در سایت‌ها بارگذاری کرده است. خرید و فروش همستر در فضای مجازی در حالی انجام می‌شود که این بازی هنوز لیست نشده و معامله آن غیرمجاز است.

چندی پیش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران درباره عرضه و قیمت‌گذاری رمز ارزها اعلام کرد که ساخت، عرضه و قیمت‌گذاری رمز ارزها از جمله نات کوین و همستر کامبت، تحت نظارت هیچ مرجع رسمی داخلی و بین‌المللی نیست و به‌راحتی امکان از دست رفتن کامل سرمایه مالک آن‌ها وجود دارد.

کد خبر 771235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.