اولین زیر مجموعه پژوهشگاه علوم شناختی کشور در شیراز افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اولین زیرمجموعه پژوهشگاه علوم شناختی کشور در بخش آموزش و پرورش در استان فارس به واسطه پیشرو بودن در مسائل پژوهشی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، فرشید قاسمی در آئین افتتاح اولین پژوهشکده آموزش و پرورش پژوهشگاه علوم شناختی کشور در محل پژوهشکده معلم فارس در شیراز اظهار کرد: آموزش و پرورش خانواده‌ای بزرگ است که تجلی علم و اراده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌های رسیدن به مطلوب‌های بزرگ یافتنی نیست بلکه ساختنی است، افزود: علوم شناختی مجموعه‌ای از علوم مختلف است تا قوه شناختی دانش آموزان را تقویت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: اولین واحد زیرمجموعه پژوهشگاه علوم شناختی کشور در بخش آموزش و پرورش در استان فارس به واسطه پیشرو بودن در مسائل پژوهشی راه اندازی شده است.

قاسمی تصریح کرد: این واحد پژوهشی در فارس قرار است در گام اول به تربیت مربیان در حوزه علوم شناختی پرداخته و در گام بعدی نیز به غربالگری دانش آموزان نخبه در این حوزه بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: در گام سوم نیز دانش آموزان تحت آموزش‌های مناسب برای افزایش قدرت شناختی قرار گیرند که در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اضافه کرد: فارس با دارا بودن ۹۵۰ هزار دانش آموز و ۶۰ هزار معلم می‌تواند مهد پژوهش و تحقیق باشد. لذا امیدواریم با افتتاح این مرکز پژوهشی بتوانیم گام بزرگی در مسیر تحقق اهداف تعلیم و تربیت برداریم.

به گزارش ایمنا، در حاشیه افتتاح این مرکز، تفاهم نامه همکاری و پشتیبانی پژوهشگاه علوم شناختی کشور با استانداری و آموزش و پرورش فارس منعقد شد.

کد خبر 771231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.