امنیت و پایداری حوزه سرمایه گذاری در عمل ثابت شود

شهردار شیراز با اشاره به اینکه امنیت و پایداری سرمایه گذاری باید در عمل ثابت شود، گفت: اگر بخواهیم کشور را نجات بدهیم بخش خصوصی باید به میدان بیاید و به ثبات سرمایه گذاری در بخش خصوصی توجه بسیار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد حسن اسدی امروز_ پنج شنبه بیست و یکم تیر_ در ششمین نشست تخصصی سرمایه گذاری شهرداری شیراز که با عنوان ساز و کارهای مدیریت زمان و هزینه پروژه‌های سرمایه گذاری با حضور معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: طی سه ساله گذشته این قول داده شد تا هر شش ماه یک بار پنل‌های تخصصی و هر ساله یک همایش برگزار شود که امروز ششمین نشست تخصصی برگزار و در مهر ماه همایش بین المللی سرمایه گذاری به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به عنوان این نشست که زمان، عامل مهم تعیین کننده و حائز اهمیت در تصمیم گیری است، افزود: در دوره گذشته بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد شد و امروز نیز تفاهم نامه چند هزار میلیارد قرار داد انجام شده است. لذا ارزش پنل و همایش‌های تخصصی را نباید دست کم گرفت.

شهردار شیراز در ادامه با اشاره به اینکه تمرکز ما بر کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی گذاشته شده است، تاکید کرد: این موضوع در سال جاری به عنوان یک خط مشی تعریف شده است تا بتوانیم پاسخ استعلامات و قرار دادها همچون مشارکت و سرمایه گذاری به کمترین زمان تقلیل یابد.

اسدی همچنین به حوزه مترو اشاره و تصریح کرد: امروز اجرای پروژه آزاد راه شیراز به بوشهر به قیمت روز ۸۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و به دنبال شریک برای اجرای آن هستند و پرداخت چنین مبلغی از توان دولت خارج است. این در حالی است که تأمین منابع مالی تنها مشکل ما نیست بلکه در صنعتی ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای جهان برای مدیریت شهری، تأمین منابع مالی موضوع بسیار مهمی است.

وی همچنین در خصوص نقش شهرداری‌ها سخن گفت و ادامه داد: شهرداری‌ها می‌توانند بسیار نقش آفرین باشند و با توجه به اینکه در هیچ تشکل و شورایی عضو نیستند، اما همه موضوعات به شهرداری مرتبط است اما در هیچیک عضویت ندارد.

شهردار شیراز اظهار کرد: متولیان دستگاه‌های فرهنگی هزینه‌ای برای این حوزه ندارند. اما شهرداری با پول مردم اقدام به اجرای کار فرهنگی می‌کند و با تمام وظایفی که بر عهده دارد، نقش شهرداری‌ها نباید کمرنگ باشد.

اسدی افزود: امروز متأسفانه با روی کار آمدن شوراها طی سه دهه گذشته، نقش شوراها کمرنگ‌تر شده است. این در حالی است که شورا مجلس محلی و پارلمان شهری است و می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد و باید اختیارات به شورا داده شود.

وی در پایان در خصوص فعالیت‌های شهرداری شیراز، تصریح کرد: شهرداری سال گذشته در نیمه دوم سال بسته ۵۰ هزار میلیاردی عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی و ورزشی تعریف کرد و در سال جاری نیز یک بسته ۱۰۰ هزار میلیاردی تعریف کرده است که به زودی رونمایی می‌شود.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهر شیراز جای کار بسیاری دارد، خاطر نشان کرد: در این خصوص باید تلاش بیشتر داشت و با توجه به اینکه بخش خصوصی نیاز به دریافت وام ندارد اما زمان برای این بخش بسیار مهم است و پشتیبانی دولت و حاکمیت از بخش خصوصی بسیار موضوع حائز اهمیتی است که ما بایستی در برابر وظایفی که در بخش خصوصی بر عهده داریم، عمل کنیم.

اسدی تاکید کرد: اگر بخواهیم کشور را نجات بدهیم بایستی بخش خصوصی به میدان بیاید و امنیت و پایداری سرمایه گذاری در عمل ثابت شود. از سوی دیگر ثبات سرمایه گذاری در بخش خصوصی بسیار مهم بوده و باید به آن توجه شود.

وی اضافه کرد: امروز در کشور مقررات بسیاری تدوین شده و ضرورت دارد تا با تعریف چند مقرره، مقررات زدایی صورت گیرد.

کد خبر 771220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.