جولان تازیانه آتش بر تن رنجور «خائیز»؛ مهار آتش نیازمند امداد ملی+ فیلم

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از ادامه آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه خبر داد و گفت: برای مهار آتش نیازمند امداد ملی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن پاکباز، امروز_ پنجشنبه، بیست‌ویکم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از سه شبانه‌روز تلاش طبیعت دوستان، منابع طبیعی، محیط‌زیست و بحران استان، خائیز همچنان در آتش می‌سوزد.

وی با بیان اینکه بخشی از کوه سخت‌گذر است و با وجود شعله‌های ۲۰ متری آتش امکان حضور افراد وجود ندارد، افزود: آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده "خائیز" به‌دلیل سرایت آتش از شهرستان بهبهان از روز دوشنبه آغاز شد و برای مدت کوتاهی خاموش شد که دوباره آتش جان گرفت و همچنان ادامه دارد.

معاون محیط طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالگرد ایلوشن روز گذشته برای بررسی منطقه، حضور پیدا کرد و قرار است امروز از بوشهر پس از بارگیری به منطقه حفاظت شده "خائیز" اعزام شود.

وی تصریح کرد: آتش‌سوزی در دو ناحیه بهبهان و کهگیلویه فعال است که در بخش بهبهان به‌دلیل سخت‌گذر بودن امکان دسترسی وجود ندارد.

پاکباز خاطرنشان کرد: اگرچه منابع طبیعی شهرستان بهبهان در تلاش برای خاموش کردن آتش است، اما انتظار بیشتری از ستاد بحران خوزستان می‌رود چرا که تجهیزات بیشتری در اختیار دارند.

وی افزود: محیط زیست و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نیروی کافی برای خاموش کردن آتش ندارد از طرفی خاموش کردن آتش، نیروی حرفه‌ای با لباس و تجهیزات مناسب می‌خواهد که چنین امکاناتی در دسترس نیست و حتی روز گذشته این آتش‌سوزی یک مصدوم بر جای گذاشت، بنابراین جلوگیری از آتش‌سوزی نیازمند حضور فعال ستاد بحران خوزستان همراه با تجهیزات کافی است.

کد خبر 771200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.