میدان گازی مختار بویراحمد زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، گفت: با بهره‌برداری از میدان گازی مختار بویراحمد زمینه اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مهدی حیدری، امروز_ پنجشنبه، بیست‌ویکم تیر_ در بازدید از میدان گازی مختار بویراحمد، اظهار کرد: بعد از احداث چاه و استقرار دکل به یقین می‌رسیم که ظرفیت میدان چقدر است و تا چند سال می‌توانیم از این میدان تولید داشته باشیم.

وی افزود: بعد از تولید و تخلیه کامل چاه در مدت ۱۵ سال یا بیشتر، از این میدان به عنوان چاه ذخیره‌سازی استفاده می‌کنیم به این صورت که در هشت ماه گرم سال از شبکه گاز می‌گیریم و آن را پر می‌کنیم و چهار ماه سرد سال از آن استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، گفت: این پروژه نسبت به توپوگرافی و خشن بودن منطقه وضعیت خوبی دارد و امید است با همین شرایطی که پیش می‌رود پروژه در بازه زمانی زودتری اتمام و دکل مستقر شود.

وی تصریح کرد: حضور میدانی مسئولان در این پروژه به منزله گره‌گشایی از آن است و چالش‌های پروژه به‌صورت میدانی احصا شود.

حیدری خاطرنشان کرد: چالش‌ها بررسی شده و امید است کمک مالی بیشتری به این پروژه شود تا روند بهتری را شاهد باشیم.

وی افزود: با حفر چاه اطلاعات میدان به دست می‌آید و پیش‌بینی می‌شود حداقل روزانه هفت میلیون متر مکعب گاز به شبکه اضافه و تزریق کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: شش تا هفت حلقه چاه در این میدان حفاری خواهد شد و در بازه زمانی بیش از ۱۰ سال در این میدان تولید و پس از تولید برای بحث ذخیره‌سازی از آن استفاده شود.

وی تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این پروژه مشغول به کار خواهند شد و رونق و آبادانی خوبی را برای منطقه خواهد داشت.

حیدری در خصوص طولانی شدن روند کار میدان، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی خاک‌برداری اولیه ۲۰۰ هزار متر مکعب بوده است، اما الان تا ۴۰۰ هزار متر مکعب باید خاک‌برداری انجام شود، این اختلاف که احجام پروژه تغییر می‌کند، موجب زمان‌بر شدن پروژه می‌شود و هزینه و اعتبار پروژه را بالا می‌برد.

کد خبر 771189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.