ارتقای ۲۵ پله‌ای رتبه شهرداری بجنورد در حوزه بازآفرینی شهری

شهردار بجنورد از ارتقای ۲۵ پله‌ای شهرداری این شهر در حوزه بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: رتبه بجنورد از بیست‌وهفتم کشور به دوم ارتقا یافت.

سیدمحمد علی کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: در باز آفرینی شهری، مجموعه اقدامات و برنامه‌ریزی های انجام شده موجب شد رتبه شهرداری بجنورد در سطح کشور که تا پیش از این ۲۷ بود، به دو ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مکاتبات و رایزنی‌های انجام گرفته در سطوح کشوری در الحاق محلات کم‌برخوردار به شهر، ارائه مشوق‌های ساختمانی به مالکان در محلات حاشیه شهر و بافت فرسوده، ارائه خدمات متمرکز عمرانی در این محلات از جمله اقداماتی است که در ارزیابی‌ها رتبه شهرداری را ۲۵ پله ارتقا داد.

شهردار بجنورد با بیان اینکه در بجنورد ۲۴ محله کم‌برخوردار و ۱۵۰ پلاک مسکونی در بافت فرسوده واقع شده است، ادامه داد: مشوق ۵۰ درصد تخفیف به املاک واقع در طرح بازآفرینی، تلاش بر جذب قیر دولتی و افزایش خدمات آسفالت، ازجمله اقداماتی است که بازخورد خوبی از سطح شهروندان به همراه داشت.

کشمیری باز آفرینی شهری را تلاشی بر ارتقای کیفیت محیط‌های شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان و زیباسازی سطح شهر دانست و گفت: اجرای درست و ضابطه مند بازآفرینی شهری در زیست‌پذیر کردن شهرها اهمیت بالایی دارد.

کد خبر 771183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.