ترویج فرهنگ حسینی در مراکز فرهنگی منطقه ۲ اصفهان

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: در راستای ترویج فرهنگ حسینی در مراکز فرهنگی و مذهبی این منطقه برنامه‌های متعددی به ویژه برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

محمدرضا طبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات انجام شده ویژه ایام محرم در منطقه ۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: به مناسبت ایام سوگواری در دهه محرم آئین اهتزاز پرچم ابا عبدالله الحسین (ع) در میدان استقلال این منطقه برگزار شد.

وی افزود: با آغاز دهه محرم معابر، میادین و گذرگاه‌های منطقه ۲ شهرداری اصفهان به‌ویژه معابر و میادین اصلی مزین به پرچم ابا عبدالله الحسین (ع) و پوشیده به پارچه‌های سیاه شد.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ حسینی در مراکز فرهنگی و مذهبی این منطقه برنامه‌های متعددی به ویژه برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

طبیبی ادامه داد: از سوی منطقه ۲ شهرداری اصفهان همزمان با آغاز دهه محرم در سال جاری همچون سال گذشته به بیش از ۶۰ هیئت مذهبی و مسجد در این منطقه ریسه و پرچم مزین به نام ابا عبدالله الحسین (ع) اهدا شد.

وی با بیان اینکه در منطقه ۲ شهرداری اصفهان حدود ۵۰ مسجد و بیش از ۵۰ هیئت مذهبی وجود دارد، گفت: طی ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) در سطح این منطقه چندین مراسم عزاداری بزرگ برگزار می‌شود و تمام محلات آن ازجمله دهنو و ولدان دارای هیئت‌های مذهبی بسیاری است که به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) می‌پردازند.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در محله ولدان علاوه بر دسته‌های عزاداری ابا عبدالله‌الحسین (ع) و برگزاری مراسم عزاداری توسط هیئت‌های مذهبی این محله همچون سال‌های گذشته مراسم تعزیه نیز برگزار می‌شود.

کد خبر 771178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.