حال‌وهوای اربعینی مشهدالرضا(ع) در دهه اول محرم + فیلم

هم‌زمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، هیئت‌های عزاداری در مشهد به منظور بهره‌مندی مردم تمام محله‌ها و مناطق شهر، اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی و موکب کرده‌اند تا حال و هوای اربعینی برای شهر امام رضا(ع) آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، هیئت‌های عزاداری در مشهد، به منظور بهره‌مندی مردم تمام محله‌ها و مناطق شهر، اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی و موکب کرده‌اند تا حال و هوای اربعینی را برای شهر امام رضا (ع) آماده کنند.

اینجا، همه با نیتی پای کار عزاداران هستند، از چایخانه‌داران تا آنها که با شله از زائران پذیرایی می‌کنند تا افرادی که برقراری نظم و امنیت خیمه تلاش می‌کنند تا آن‌ها که امور فنی را عهده‌دار هستند و حتی کودکانی که با والدین خویش در نوبت و شیفت مقرر به خیمه می‌آیند تا کفش‌های عزاداران حسینی را واکس بزنند.

در کنار تمام این پذیرایی و خدمات، مسئولان خیمه‌ها از انجام امور فرهنگی در خیمه نیز غافل نمانده‌اند و در کنار پذیرایی از عزاداران، اقلامی از جمله کتاب‌های مرتبط با زندگانی اهل‌بیت (ع) و نیز کتیبه و پرچم را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

از آن خوشم که شدم نوکر سرای حسین

منم غلام کسی که بود گدای حسین

کد خبر 771105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.