بهره‌برداری از راه‌آهن کرمانشاه-اسلام‌آبادغرب تا پایان سال ۱۴۰۴

استاندار کرمانشاه از بهره‌برداری از راه آهن کرمانشاه-اسلام‌آبادغرب تا پایان سال ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ چهارشنبه بیستم تیر _ در نشست پیگیری تکمیل راه آهن کرمانشاه-خسروی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس و جمعی از مدیران استانی در شهر اسلام آباد غرب برگزار شد، اظهار کرد: راه‌آهن کرمانشاه-خسروی از مصوبات سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه است و یک پروژه بسیار مهم و تحول آفرین برای کشور و استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به قطعی شدن تأمین اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی طرح ریلی کرمانشاه-خسروی از محل صندوق توسعه ملی، افزود: با توجه تعلل چند ساله در اجرای این طرح ویژه، بخشی از زمان لازم برای تکمیل این پروژه بسیار مهم از دست رفته بود اما با پیگیری‌ها، رایزنی‌ها و نامه نگاری‌های متعددی که در دولت خدمتگزار شهید رئیسی و استانداری کرمانشاه انجام شد، این پروژه راهبردی دوباره فعال شده است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به استجازه رهبر معظم انقلاب و تصویب هیأت دولت سیزدهم، این پروژه راهبردی از تأمین مالی لازم برخوردار است و عملیات اجرایی آن باید با شتاب بیشتر دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: مصالح مورد نیاز و نیروی انسانی این پروژه بزرگ هم باید از داخل استان تأمین شود تا شاهد اثرگذاری بیشتر این پروژه در اشتغال استان باشیم.

صحرایی افزود: این پروژه پس از تخصیص منابع مالی و فعال شدن، حداقل برای یک هزار نفر شغل مستقیم ایجاد می‌کند که باید اجرای آن با قدرت و شتاب لازم دنبال شود.

وی تاکید کرد: قطعه راه آهن کرمانشاه-اسلام آباد غرب تاکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به قطعی شدن تأمین مالی پروژه، این طرح کلیدی تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 771054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.