گرما و گردوخاک در اصفهان ماندگار است/ ثبت دمای ۴۰ درجه در ۱۶ شهر استان

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با تاکید بر افزایش سرعت باد، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مستعد از ثبت دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد در ۱۶ منطقه استان خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر شیب فشاری در نیمه شمالی استان از امروز چهارشنبه تا اوایل روز یکشنبه هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس چنین شرایطی سبب افزایش سرعت باد در نیمه شمالی و شرقی استان خواهد شد و وضعیت فعال شدن کانون‌های گردوخاک و به تبع آن کاهش دید و کیفیت هوا در این نواحی مورد انتظار است که با شدت کمتری به نقاط مرکزی نفوذ می‌کند.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: شدت این پدیده بیشتر در مناطق شرقی و شمالی استان و طی روزهای شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر و شب خواهد بود که هشدار سطح زرد مخاطرات ناشی از این موقعیت و تداوم گرما طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صادر شده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی با اشاره به اینکه دمای هوای ۱۶ شهرستان اصفهان بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: خوروبیابانک با دمای ۴۵، بادرود و چوپانان با دمای ۴۴، آران و بیدگل، کاشان، مهاباد با دمای ۴۳، خمینی‌شهر، کبوترآباد، با دمای ۴۲، شهر اصفهان، اردستان، برخوار (دولت‌آباد)، لنجان، با دمای ۴۱ درجه، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، نجف‌آباد و ورزنه با دمای ۴۰، به ترتیب گرم‌ترین نقاط در استان ثبت شدند.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای هشت درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 770993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.