هنرمندان بومی، پای کار المان‌های عاشورایی در کرمان

شهردار منطقه دو کرمان با اشاره به حضور ۵۵ هنرمند برای طراحی المان‌های عاشورایی در سوگواره «سرو سرخ»، گفت: از میان ۱۹۸ اثر دریافتی از سوی دبیرخانه، ۴۵ اثر پس از داوری به مرحله اجرا راه پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سوگواره هنری «سرو سرخ» در حالی وارد دومین سال فعالیت خود می‌شود که نزدیک به ۲۰۰ اثر از سوی هنرمندان سراسر استان کرمان به دبیرخانه ارسال شده است؛ آثاری که با محوریت محرم و عاشورا و برگرفته از نقش مایه‌های بومی و اشعار شاعران کرمانی هستند.

در این رویداد که با نگاهی هنری به داستان عاشورا می‌پردازد، المان‌های شهری به دست ۵۵ هنرمند بومی رهسپار معابر و بوستان‌ها می‌شود تا نقش هنر بر چهره شهر ماندگار شود، آثاری که در آن‌ها از تکنیک‌های مختلف رنگ اکریلیک استفاده شده است.

هنرمندان بومی، پای کار المان‌های عاشورایی در کرمان

علی رحیمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان با اشاره به دریافت ۱۹۸ اثر از هنرمندان استان در دومین سوگواره هنری «سرو سرخ» با قدردانی از معاونت فرهنگی، معاونت خدمات شهری و واحد زیباسازی شهرداری منطقه دو در برگزاری این رویداد، اظهار کرد: پس از داوری با حضور اساتید و هنرمندان پیشکسوت، ۴۵ اثر به مرحله اجرا راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه المان‌های عاشورایی پس از اتمام طراحی برای نصب و اجرا در معابر آماده خواهند شد، افزود: سوگواره هنری «سرو سرخ» از بیستم تیر با حضور هنرمندان در بوستان مادر آغاز شده است و تا بیست‌وچهارم تیر ادامه دارد و با اجرای برنامه‌ها و مراسم مذهبی نیز همراه خواهد بود.

کد خبر 770956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.