هیئت‌ها نباید نسبت به مناسبت‌های اجتماعی بی‌تفاوت باشند

امام جمعه شمال شهر اصفهان با بیان اینکه خادمان و مسئولان هیئت‌های مذهبی نباید نسبت به مناسبت‌های اجتماعی بی‌تفاوت باشند، گفت: آن‌ها باید دغدغه ارتباط با جامعه داشته باشند، زیرا امام حسین (ع) دغدغه اجتماع، فرهنگ و مردم داشت‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام روح‌الله فیاض امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در برنامه «به احترام مردم اصفهان» که با موضوع سیاست‌گذاری‌های مدیریت شهری در حوزه حمایت از مجموعه‌ها و هیئت‌های مذهبی برگزار شد، با اشاره به نقش شهروندان و هیئت‌های مذهبی در اداره شهر اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت شهری به دو صورت از هیئت‌های مذهبی حمایت می‌کند.

وی افزود: بخش نخست شامل حمایت مالی و غیر مالی می‌شود و در بخش دوم خود مدیریت شهری متولی اجرای برنامه است.

امام جمعه شمال شهر اصفهان تاکید کرد: شهروندان نیز باید در کنار شهرداری طرح‌های خود را ارائه دهند و آن را دنبال کنند.

فیاض گفت: نهضت سید الشهدا (ع) از جنبه هدف، اجتماعی‌ترین واقعه و نهضت است.

وی با بیان اینکه خادمان و مسئولان هیئت‌های مذهبی نباید نسبت به مناسبت‌های اجتماعی بی‌تفاوت باشند، ادامه داد: آن‌ها باید دغدغه ارتباط با جامعه داشته باشند، زیرا امام حسین (ع) دغدغه اجتماع، فرهنگ و مردم داشت.

امام جمعه شمال شهر اصفهان با بیان اینکه هیئت‌های منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان جزو هیئت‌های پویا و زنده شهر است، خاطرنشان کرد: در هیئتی که مرگ بر اسرائیل گفته نشود، شمر نیز در آن هیئت سینه می‌زند.

فیاض گفت: سیاست باید دفاع از مظلومان باشد، همچنین هیئت با جلسه بینش سیاسی و نماز جمعه تفاوت دارد.

وی افزود: امام حسین (ع) نسبت به جامعه و شرایط اجتماعی بی‌تفاوت نبود.

امام جمعه شمال شهر اصفهان تاکید کرد: یکی از هیئت‌های منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان کتابی با عنوان ترگل ارائه می‌دهد و این یک اقدام بسیار زیبا و با ارزش است.

فیاض گفت: تمام شهروندان آرزوی خدمت دارند که امیدواریم این آرزو با حمایت مدیریت شهری میسر شود.

کد خبر 770937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.