از اعزام ۱۳۰۰ مبلغ اصفهانی به سراسر کشور تا افزایش صدور گذرنامه به ۶۰ هزار جلد در روز

ایمنا از افزایش صدور گذرنامه به ۶۰ هزار جلد در روز، تاکسی‌های برقی در راه کرمان، ساخت ۱۰۰ فضای ورزشی در هر ماه، اعزام ۱۳۰۰ مبلغ اصفهانی در ماه محرم به سراسر کشور و ‏‬ اجرای ۷۲ هزار تن آسفالت طی سه ماه در شهر اصفهان در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ افزایش صدور گذرنامه به ۶۰ هزار جلد در روز می‌رویم، در ادامه نیز تاکسی‌های برقی در راه کرمان مطرح شده است، همچنین ساخت ۱۰۰ فضای ورزشی در هر ماه، اعزام ۱۳۰۰ مبلغ اصفهانی در ماه محرم به سراسر کشور و ‏‬ اجرای ۷۲ هزار تن آسفالت طی سه ماه در شهر اصفهان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

افزایش صدور گذرنامه به ۶۰ هزار جلد در روز

افزایش صدور گذرنامه به ۶۰ هزار جلد در روز

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه آئین افتتاح افزایش ظرفیت صدور گذرنامه در اربعین حسینی اظهار کرد: درخواست گذرنامه به عنوان یکی از چالش‌های اساسی به‌خصوص در ایام اربعین مطرح بوده است، بنابراین در ادامه تکریم زائران اباعبدالله الحسین (ع) و کسانی که از خدمات انتظامی پلیس بهره‌مند می‌شوند، صدور گذرنامه‌های زیارتی در کنار گذرنامه‌های عادی به عنوان یک راه‌حل توانست تا حد زیادی این مشکلات را رفع کند.

وی افزود: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و تقویت توانمندی‌ها، روزانه ۲۰ هزار جلد به ظرفیت صدور گذرنامه افزوده شده یعنی میزان صدور گذرنامه به حدود ۶۰ هزار جلد در روز رسیده است.

فرمانده کل انتظامی کشور خطاب به افرادی که می‌خواهند به‌تازگی گذرنامه زیارتی دریافت کنند، گفت: این افراد می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی پلیس من بخش گذرنامه را انتخاب و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت کنند و در اولین فرصت، گذرنامه زیارتی با نازل‌ترین قیمت و کمترین زمان ممکن به منزل آن‌ها ارسال خواهد شد.

سردار رادان اضافه کرد: شهروندان برای تهیه گذرنامه با مدیریت زمان درخواست‌های خود را به روزهای آخر موکول نکنند، چراکه زمان انتظار برای دریافت گذرنامه بستگی به میزان درخواست‌ها و فرصت باقی مانده دارد.

وی عنوان کرد: تاکنون پلیس و وزیر کشور عراق نهایت همراهی و همکاری را در خصوص تسهیل تردد زائران داشته‌اند و امیدواریم در سال جاری نیز سفر اربعین برای زائران گرامی بدون ایستایی و در کمال صحت و سلامت انجام شود.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: از تمام دست‌اندرکاران و همکارانی که در امر تسریع صدور گذرنامه‌ها تلاش کرده‌اند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم، چراکه یک اقدام مدیریتی و جهادی موجب شد تا همان‌طور که اشاره کردیم به ظرفیت مناسبی در صدور گذرنامه برسیم و همه این اقدامات در راستای تکریم زائران اربعین حسینی (ع) صورت گرفته است.

تاکسی‌های برقی در راه کرمان

تاکسی‌های برقی در راه کرمان

از آخرین خبرها در مورد ورود تاکسی برقی به شهر کرمان حدود پنج ماه می‌گذرد، زمانی که سعید شعرباف، شهردار وقت از تلاش‌های صورت گرفته برای اخذ تسهیلات برای خرید خودروهای برقی خبر داد و اظهار کرد: خرید موتور برقی و تاکسی برقی را در برنامه داریم، اما خرید اتوبوس برقی به‌دلیل هزینه‌های آن به‌صرفه نیست.

موضوع خرید تاکسی برقی برای شهر کرمان از زمانی که توسط محسن تویسرکانی شهردار کرمان در صدوشصت‌ویکمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر مطرح شد، وضعیت جدی‌تری به خود گرفت.

وی از برگزاری جلساتی برای خرید تاکسی برقی خبر داد و افزود: تا چند روز آینده خودروی تاکسی برقی رونمایی می‌شود و قرار است تسهیلات بیشتری برای خرید تاکسی‌های برقی اختصاص پیدا کند.

خودروهای برقی عمومی در حالی توسط شهرداری کرمان وارد ناوگان عمومی می‌شوند که سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان نیز از اجرای طرح نوسازی و توسعه ناوگان تاکسیرانی در راستای ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و از رده خارج‌کردن ناوگان فرسوده خبر داده است.

به گفته محمد مهدی‌نژاد، سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان با پیگیری‌های انجام‌‎شده از سوی اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور، خودروی «۵۱۱B» محصول شرکت فردا موتور که از کیفیت مطلوب و قیمت مناسبی با استاندارد آلایندگی «یورو ۵» برخوردار است، به‌عنوان تاکسی جدید و جایگزین در نظر گرفته شده است.

به نظر می‌رسد با همت شهرداری کرمان و با ورود تاکسی‌های برقی هم‌زمان با اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی، می‌توان به بهبود وضعیت ناوگان عمومی امیدوار شد و نگرانی‌ها از افزایش آلودگی هوا در مرکز پهناورترین استان کشور را رفع کرد.

آن طور که سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان اعلام کرده است، متقاضیان تاکسی جدید باید درخواست خود را تا تاریخ بیست‌وپنجم تیر سال‌جاری به سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری واقع در بلوار ۲۲ بهمن، جنب مجتمع قضائی ارائه کنند تا فرایند اجرایی این طرح هرچه سریع‌تر انجام شود.

ساخت ۱۰۰ فضای ورزشی در هر ماه / جذب مربی تربیت‌بدنی بعد از ۱۵ سال

ساخت ۱۰۰ فضای ورزشی در هر ماه / جذب مربی تربیت‌بدنی بعد از ۱۵ سال

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص اقدامات دولت سیزدهم برای رشد تربیت‌بدنی اظهار کرد: چند گام مهم در حوزه تربیت‌بدنی، ورزش و سلامت در دولت شهید رئیسی اتفاق افتاد که مهم‌ترین آن تمرکز در ساحت تربیت زیستی و بدنی مطابق با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است و این از افتخارات دولت سیزدهم است.

وی افزود: در راستای توسعه فضاهای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی، هر ماه حدود ۱۰۰ فضای ورزشی و در مجموع بالغ بر ۲۵۰۰ فضای ورزشی شامل استخر، چمن مصنوعی و اتاق‌های تربیت‌بدنی در کشور ساخته و تحویل دانش‌آموزان شد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به لزوم افزایش نشاط و شادی در بین فرهنگیان گفت: مسابقات ورزشی فرهنگیان بعد از ۱۳ سال توقف، سومین دوره خود را امسال در مشهد مقدس و در سه رشته ورزشی با شرکت هزار و ۱۵۰ معلم برگزار کرد، در تلاش هستیم تا معلمانی که در رشته ورزشی تخصص دارند، بتوانند دانش‌آموزان را به یادگیری آن مهارت تشویق کنند و از آن‌ها یک دعوت عملی و واقعی به ورزش و سلامتی داشته باشند.

صحرایی خاطرنشان کرد: موضوع غربالگری و سلامت دانش‌آموزان از بدو ورود به دبستان با همکاری وزارت بهداشت، برنامه‌ریزی شده و در پایه‌های دیگر نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم فعالیت نیروهای متخصص در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت گفت: بعد از حدود ۱۵ سال، امسال جذب مربی تربیت‌بدنی و مراقب سلامت را از طریق آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی داریم که هم‌اکنون پس از اعلام نتایج اولیه در مراحل بررسی صلاحیت‌های حرفه‌ای و ارزیابی تکمیلی است.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: در دولت سیزدهم سعی شد تا تمرکز هر دانش‌آموز بر یک مهارت و رشته ورزشی انجام شود و امسال در دوره ابتدایی دوم یعنی پایه‌های تحصیلی چهارم، پنجم و ششم این موضوع ابلاغ و در سراسر کشور ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در حال یادگیری رشته ورزشی مورد علاقه خود هستند.

صحرایی اظهار کرد: امیدواریم این فعالیت‌ها ادامه پیدا کند و سلامت دانش‌آموزان که یکی از برنامه‌های مهم برای آینده‌سازی دانش‌آموزان و نقش‌آفرینی آن‌ها در گام دوم انقلاب است، تضمین شود.

اعزام ۱۳۰۰ مبلغ اصفهانی در ماه محرم به سراسر کشور

اعزام ۱۳۰۰ مبلغ اصفهانی در ماه محرم به سراسر کشور

حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه مبلغان دینی سربازان خط مقدم جهاد تبیین هستند، اظهار کرد: اهمیت جهاد تبیین در طول تاریخ مشخص است، تبیین حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) برای قیام عاشورا موجب شد نام و یاد امام حسین (ع) تا امروز زنده بماند و تداوم این راه وظیفه ما است.

وی یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تبلیغ امروز را جهاد تبیین و امیدآفرینی بیان کرد و افزود: برای آمادگی هرچه بیشتر مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های تبلیغی در ایام محرم، سلسله جلسات آموزشی محرم با عنوان مدرسه عاشورا برای آن‌ها برنامه‌ریزی و برگزار شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه ۱۳۰۰ مبلغ برادر و خواهر برای تبلیغ در ایام محرم از اصفهان به سراسر کشور اعزام شده‌اند، گفت: اعزام‌ها به‌صورت فردی و گروهی در دو سطح عمومی و تخصصی به سراسر کشور انجام می‌شود و مبلغان در مکان‌های تبلیغی خود مستقر می‌شوند و به مدت ۱۲ روز فعالیت‌های تبلیغی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام احمدیان گفت: نیازسنجی تبلیغی تدوین شده کمک می‌کند تا فرایند تبلیغ در مناطق مختلف بر اساس ظرفیت محل تبلیغ و تخصص و توان گروه‌های تبلیغی و مبلغان انجام شود تا بهترین بازدهی و اثرگذاری را برای مخاطبان داشته باشد، امیدوارم تمام تلاش‌های محبان و مبلغان اهل بیت (ع) مورد قبول درگاه احدیت قرار گیرد.

اجرای ۷۲ هزار تن آسفالت طی ۳ ماه در شهر اصفهان

اجرای ۷۲ هزار تن آسفالت طی سه ماه در شهر اصفهان

امیر درخشان‌فر، مدیرکل امور فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای بالغ بر ۷۲ هزار تن آسفالت در معابر سطح شهر اصفهان در سه ماه نخست سال جاری اظهار کرد: در واحد نظارت راه و آسفالت معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان، نظارت عالیه بر پروژه‌های مختلفی همچون خیابان‌سازی، احداث و ساماندهی میادین، روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی، زیرسازی و آسفالت معابر فرعی، لکه‌گیری آسفالت معابر، آسفالت‌تراشی و اجرای آسفالت جایگزین و درزگیری آسفالت معابر اصلی سطح شهر در راستای بهبود کیفی پروژه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون پیمانکار اجرای آسفالت در تمام مناطق پانزده‌گانه انتخاب شده است و با توجه به حساسیت معاونت عمران درباره اجرای آسفالت در فصول مناسب، تا پیش از آغاز فصل سرما بیشتر عملیات‌های اجرای آسفالت معابر، تکمیل می‌شود.

مدیرکل امور فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان با اشاره به آسفالت‌ریزی معابر اصلی شهر در شب به‌دلیل مباحث ترافیکی خاطرنشان کرد: کنترل کیفی و کمی عملیات اجرای آسفالت در زمان پخش شامل نمونه‌گیری از آسفالت گرم به‌منظور کنترل دانه‌بندی، درصد قیر مصرفی و سایر موارد و نمونه‌گیری پس از اجرا به‌منظور کنترل تراکم بهینه نیز انجام می‌شود.

درخشان‌فر تصریح کرد: اجرای آسفالت با ماشین‌آلات مناسب راهسازی و استفاده از غلتک‌های سنگین چرخ فولادی و لاستیکی به‌منظور تراکم آسفالت و افزایش طول عمر مفید آن و بازدیدهای دوره‌ای از کارخانه‌های تولید آسفالت و لزوم تهیه آسفالت از کارخانه‌های دارای گواهینامه فنی معتبر از دیگر فعالیت‌های معاونت عمران برای ارتقای کیفی این عملیات است.

وی خاطرنشان کرد: برای آسفالت معابر اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است و برای اصلاح بودجه و افزایش قابل توجه آن نیز هماهنگی‌های لازم با شورای اسلامی شهر صورت گرفته است که در صورت تحقق، معابر اصلی شهر در اولویت و معابر فرعی ترمیم آسفالت خواهد شد.

کد خبر 770805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.