هدف از برگزاری سوگواره «احلی من العسل» پرداختن به نقش الگویی شهدای نوجوان و جوان است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف از برگزاری سوگواره «احلی من العسل» پرداختن به نقش الگویی شهدای نوجوان و جوان در حماسه کربلا و شهدای دانش‌آموزی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

میکائیل باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری سوگواره «احلی من العسل» اظهار کرد: این سوگواره بزرگ حسینی سال جاری برای دوازدهمین سال برگزار می‌شود، لازم است بدانیم در روز ششم محرم که منتسب به حضرت قاسم بن حسن است، برگزار خواهد شد، اما به دلیل اینکه در سال جاری ششم محرم همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور برگزار می‌شود، سوگواره «احلی من العسل» پنجشنبه، پنجم محرم در سراسر کشور و در تهران در حرم امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی درباره علت نام‌گذاری سوگواره «احلی من العسل» در ایام محرم افزود: علت نام‌گذاری این سوگواره دیدگاه حضرت قاسم در مورد شهادت است، همچنین این سوگواره بزرگ مذهبی با همکاری هیئت‌های دانش‌آموزی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در بیش از ۴۰۰ منطقه در کشور گفت: این سوگواره برای نوجوانان و با حضور این قشر که عضو هیئت‌های مذهبی و دانش‌آموزان مدارس هستند، برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این سوگواره پرداختن به نقش الگویی شهدای نوجوان و جوان در حماسه کربلا و شهدای دانش‌آموزی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، تصریح کرد: در تلاش هستیم با برگزاری این همایش بزرگ مذهبی الگوهای مؤثری را به افرادی است که در سنین نوجوانی قرار دارند، معرفی و ارائه کنیم.

کد خبر 770762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.