آتش‌نشانی زنجان تا ۱۲ محرم آماده‌باش است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتش‌نشانی زنجان تا دوازدهم محرم آماده‌باش است.

مجید امیرفضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی زنجان برای دسته‌های عزاداری با ۹۶ نفر آتش‌نشان در آماده‌باش است، اظهار کرد: از نخستین شب ماه محرم نیروهای آتش‌نشانی زنجان در آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی تا دوازدهم محرم در آماده‌باش هستند، اضافه کرد: قبل از برگزاری عزاداری‌ها پایش‌های ایمنی از مکان‌های هدف انجام شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه اکیپ‌هایی از نیروهای آتش‌نشانی به طور مستمر به گشت‌زنی پرداخته است، گفت: شهروندان برای حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری حضرت امام حسین (ع) با مسئولان اماکن مذهبی و نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان همکاری کنند.

امیرفضلی با اشاره به اینکه بر اساس لیست سازمان آتش‌نشانی مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی به کپسول آتش‌نشانی تجهیز شده‌اند، اضافه کرد: انتظار داریم برای تکایا باید درِ ورودی و خروجی مناسب در نظر گرفته شود تا در صورت بروز حوادث مأموران آتش‌نشانی سریع‌تر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق، ضرورت دارد تکایا از سیم‌کشی مناسب استفاده کرده و از پیچاندن سیم برق در دور داربست‌ها خودداری کنند و ارتفاع داربست فلزی باید ۵.۴ متر از زمین فاصله داشته باشد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان اشاره به افزایش خطر برق گرفتگی در ایام عزاداری ماه محرم گفت: عزاداران به منظور کاهش این خطر باید از استفاده از سیم‌کشی‌های غیراصولی به‌خصوص توسط افراد غیرمجرب، رها کردن سیم‌های برق و رابط‌ها روی زمین و لای درها و ریختن آب روی لوازم الکتریکی و پریزهای برق خودداری کنند.

وی از استقرار نیروهای آتش‌نشانی در محل هیئت‌های بزرگ در شب‌های برگزاری عزاداری خبر داد و گفت: هر چند تعداد دسته‌های عزاداری در شهر در ایام محرم زیاد است، اما پوشش عملیاتی ویژه سه دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم و فاطمیون هم همه ساله انجام می‌شود که در سال‌جاری هم برای آن برنامه‌ریزی شده است.

امیرفضلی تاکید کرد: در راستای پوشش ایمنی برنامه‌های ایام محرم همه امکانات سازمان آتش‌نشانی از جمله ماشین‌آلات خاص، بالابرها، بیل مکانیکی‌ها و سایر تجهیزات شهرداری به کار گرفته خواهند شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تاکید بر آمادگی نیروهای این سازمان در ایام محرم به ویژه در روزهای هشتم و یازدهم محرم برای پوشش دسته‌های عزاداری ابراز امیدواری کرد: همه نیروهای امدادی در انجام وظایف خود در این ایام موفق عمل کنند.

وی از محول شدن وظیفه آب‌رسانی به حاضران در دسته عزاداری حسینیه اعظم به آتش‌نشانی خبر داد و گفت: این طرح با عنوان نذر آب به عنوان کار مشترک با سازمان فرهنگی، حسینیه و هلال احمر اجرا می‌شود.

امیرفضلی از تعریف برنامه عملیاتی خاص برای پیشگیری از حوادث خبر داد و گفت: با این برنامه‌ریزی سوانح جانبی احتمالی هم پوشش داده خواهد شد.

کد خبر 770743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.