رگبار و رعدوبرق، وزش باد، گردوخاک و تگرگ در نقاط مستعد / هوای اهواز هفته آینده خنک می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش سه درجه‌ای دمای هوای اهواز در اوایل هفته آینده و تداوم بارش‌های تابستانه در مناطق مستعد خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان آذربایجان غربی، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز، تهران، سمنان، گلستان، کرمان و شمال هرمزگان و پنجشنبه در بعضی نقاط استان‌های مازندران، اردبیل، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، سمنان، گلستان، کرمان و شمال هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر و شب، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه نیز علاوه بر مناطق ذکر شده در بعضی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، در ساعات بعد از ظهر و شب، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ و در بعضی نقاط گرد و خاک انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای شنبه و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده دور از انتظار نیست و تا روز جمعه در بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود و شرق دریای عمان طی پنج روز آینده مواج است.

ضیائیان اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۴۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که دمای هوای این مرکز استان طی پنج روز آینده بین ۵۰ تا ۵۱ درجه سانتی‌گراد متغیر است و طی روز یکشنبه به ۴۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف، گاهی وزش باد با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۸ درجه سانتی‌گراد است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا کمی ابری، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 770735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.