اولین بیمارستان سرطانی مازندران در آمل احداث می‌شود

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی آمل با اشاره به اقدامات ۲۰ درصدی از رفع تصرف زمین منابع طبیعی از ساخت اولیت بیمارستان سرطانی مازندران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محسن آسوری امشب _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در جلسه کمیته روستایی با محوریت پویش برنج برای کمک‌رسانی به بیماران سرطانی واقع در انجمن آرین آمل با بیان اینکه ماهانه هزینه‌های زیادی برای داروهای بیماران سرطانی از سوی این انجمن مساعدت می‌شود، اظهار کرد: به‌طور ماهانه ۲ میلیارد تومان هزینه انجام می‌شود.

وی افزود: این هزینه اردیبهشت سال گذشته با پرداخت صد درصدی به داروخانه هلال احمر انجام شده که ۱۴۶ بیمار برای دریافت دارو به داروخانه ارجاع داده شدند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی آمل با اشاره به اینکه هم‌اکنون انجمن حدود هفت میلیارد تومان به داروخانه هلال‌احمر بدهکار است، عنوان کرد: امسال ۲۵۷ بیمار ارجاع به داروخانه داده شد.

آسوری با تاکید براینکه با توجه به هزینه ۷۷۰ میلیون تومانی در مقطع زمانی سال‌جاری نشان از افزایش قیمت دارو دارد، اظهار داشت: هم‌اکنون بیماری به انجمن معرفی شد که نیاز به دارویی با قیمت ۵۵ میلیون تومان برای استفاده چندین مرحله دارد و انجمن برای مساعدت به بیمار ورود یافته است.

وی گفت: در اجرای ساخت بیمارستان سرطانی طی دو سال گذشته در ورودی آمل زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر معرفی شده که کارهای اولیه آن انجام شده و تا پایان سال‌جاری بعد از رفع نقص آن از سوی منابع ساخت اولین بیمارستان سرطانی مازندران و بخش کودکان سرطانی در آمل دستور کار قرار می‌گیرد؛ تاکنون ۲۰ درصد از روند اجرایی آن از سوی انجمن انجام شده است.

امیر شاهنوری رئیس کمیته روستایی انجمن آرین آمل نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی پویش جمع‌آوری برنج به منظور حمایت از بیماران سرطانی این شهرستان اظهار کرد: این پویش امسال نیز به مانند سال گذشته برای ۲۵۰۰ نفر بیمار تحت پوشش آرین از سوی کمیته روستایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه به‌طور ماهانه یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه درمان برای یک بیمار با کمک خیران تحت پوشش مساعدت می‌شود، افزود: این انجمن علاوه بر پوشش ماهانه تحت پوشش کمک‌رسانی بر اساس طبقه‌بندی بیماران انجام می‌شود و بیماران درمان شده، در حال درمان و مرحله شیمی درمانی تقسیم می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر آن سبد معیشتی به طور ماهانه با ۱۰ تا ۱۵ قلم آماده شده بین ۲۰۰ نفر از خانواده‌های تحت پوشش انجمن توزیع می‌شود.

شاهنوری با اشاره به اینکه با توجه به فصل برداشت برنج با هماهنگی کمیته روستایی جمع‌آوری برنج از خانواده‌های متمایل روستایی دستور کار قرار گرفته است، گفت: سال گذشته با اجرای این طرح پنج تن از این کمیته جمع‌آوری شده است.

کد خبر 770713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.