پول‌های نفتی تعادل فوتبال جهان را جابه‌جا کرد

سال ۲۰۱۶ پس از جدایی نیمار از باسلونا و پرداخت حق فسخ این بازیکن توسط PSG، قیمت تمام ستارگان فوتبال جهان چند برابر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سال ۲۰۱۶ پس از جدایی نیمار از بارسلونا و پرداخت حق فسخ این بازیکن توسط تیم تازه نفتی پاریسن ژرمن تمام ستارگان جوان فوتبال قیمت‌های چند برابر پیدا کردند، پس از آن تیم‌های اروپایی به سمت نفتی شدن رفتند و هزینه‌های بسیار کلان برای بازیکنان مطرح جهان پرداخت کردند.

سال ۲۰۱۵ زمانی که ناصرالخلیفی به‌عنوان نخستین مدیر ورزشی مدیریت یک تیم اروپایی را به خدمت گرفت با پرداخت حق فسخ ستاره بارسلونا (نیمار جونیور) به مبلغ ۲۲۰ میلیون یورو فوتبال جهان را در شوک فرو برد.

بی‌درنگ پس از پیوستن نیمار به پی‌اس‌جی تمام تیم‌های اروپایی از پول کلانی که به بارسلونا رسیده بود ترسیدند و قیمت ستارگان خود را چند برابر کردند، این شروع پرداخت پول‌های کلان برای ستارگان فوتبال شد.

در سال ۲۰۱۷ اکثر تیم‌های مهم اروپایی همچون منچسترسیتی و چلسی به مدیریت شیخ‌های پولدار در آمدند تا بتوانند با پاریسن ژرمن رقابت کنند، پس از این اتفاق قیمت ستارگان جوان بسیار افزایش پیدا کرد و این موضوع تاکنون پابرجاست.

در سال ۲۰۲۲ تیم‌های آسیایی وارد کردن ستارگان جهان با حقوق‌های بسیار سنگین به لیگ‌های خود را شروع کردند. پایه‌گذار این واقعه تیم النصر عربستان بود و با به خدمت گرفت ستاره‌ای به‌نام کریستیانو رونالدو این مسیر را آغاز کرد، پس از آن دیگر تیم‌های عربی راه النصر را ادامه دادند و شروع به اضافه کردن ستارگان به تیم‌های خود کردند.

کد خبر 770668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.