صیانت از محیط زیست نیازمند فرهنگسازی و مشارکت عمومی است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:صیانت از محیط زیست نیازمند آموزش و فرهنگ سازی و مشارکت همه مردم و دستگاههای اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمدحسن نامی ظهر امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار کرد: در صورتی که فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کشور تقویت شود، بسیاری از هزینه‌ها کاهش خواهد یافت‌.

وی افزود: هیچ رئیس جمهوری مانند شهید رئیسی اینقدر محکم پای موضوع محیط زیست نایستاده، کارنامه دولت سیزدهم در مقابله با بحران‌ها و پیشگیری از بلایا درخشان است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: صیانت از محیط زیست نیازمند آموزش و فرهنگ سازی و مشارکت همه مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

نامی تصریح کرد: صیانت از محیط زیست نه یک امر ترجیحی بلکه امری قطعی و از واجبات به شمار می‌آید، بنابراین حفاظت از این امر مهم، مستلزم مشارکت نخبگان، مردم و دستگاه‌ها در قالب برنامه‌های بلندمدت است.

وی با بیان اینکه جهان با چالش‌های پی در پی مواجه است که گریزی از آنها نیست افزود: در دولت سیزدهم بیش از دو هزار و ۷۰۰ مخاطره طبیعی و یک‌هزار و ۴۲۰ سوانح انسان‌ساز و ۳۴ چالش بسیار جدی که چهار مورد تغییر اقلیم، بیابان‌زایی، کم شدن آب شیرین و کم شدن فضای سبز، مهمترین آنها است، سپری شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در صورتی که به فرهنگ حفظ و توسعه محیط زیست توجه نشود، روز به روز بر مشکلات و چالش‌های این بخش افزوده می‌شود.

نامی با بیان اینکه ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل و ۱۲۷ کشور با بحران‌های جدی روبرو هستند گفت: بسیاری از کشورها در دوران پسا کرونا دستور گسترش فضای سبز داشتند که رهبر معظم انقلاب هم دستور کاشت یک میلیارد درخت مثمر ظرف مدت چهار سال را صادر کردند که در این راستا برخی از استان‌ها از جمله مرکزی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در صورتی که بخواهیم به سمت آمایش ملی که یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه عمران کشور است، حرکت کنیم، لازم است شبکه‌بندی آب شیرین مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: با وجود اینکه آب در حال کم شدن است، با مشکل کم‌آبی مواجه نیستیم اما مدیریت مصرف آب باید مورد توجه جدی قرار گیرد و شبکه آب شیرین مانند شبکه برق در سراسر کشور متصل شود تا همه مردم در نقاط مختلف کشور از این مهم بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: همه مسئولان بویژه استانداران، فرمانداران و بخشداران در برگزاری مطلوب انتخابات در این مدت تلاش مضاعفی داشتند تا رئیس جمهور کشور ظرف مدت تعیین شده، انتخاب شود.

نامی ادامه داد: انتخابات با وجود شایعات برخی تخلفات و تلاش‌های دشمنان به خوبی برگزار شد و همه بر این مدعا شاهد بودند که این آزمون سیاسی با روند صحیح، سالم و ارزشمندی برگزار شد و تلاش دشمنان در جریان برگزاری انتخابات به شکست انجامید.

کد خبر 770655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.