نصب چراغ فرماندهی عابر پیاده در تقاطع‌های شهر کرمانشاه

معاون حمل‌‍ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: به منظور افزایش سرعت تخلیه تقاطع و سهولت در رانندگی و افزایش ایمنی عابران، همچنین جلوگیری از اغتشاش حرکت سواره و پیاده، تقاطع‌های پرازدحام به چراغ فرماندهی عابر پیاده تجهیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین لرزنگنه ظهر امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور افزایش سرعت تخلیه تقاطع و سهولت در رانندگی و افزایش ایمنی عابران، تقاطع‌های پرازدحام به چراغ فرماندهی عابر پیاده تجهیز می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون تقاطع‌های مدرس، سی متری اول و دوم، گلستان، سنگر، مصطفی امامی، آتش‌نشانی، پارک معلم، افشار طوس و خرم به چراغ عابر پیاده مجهز شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: حرکت عابران پیاده در تقاطع‌ها با توجه به چراغ فرماندهی به این معنی است که هنگامی که چراغ عابر پیاده قرمز است شهروندان باید از عبور در تقاطع خودداری کنند و تنها هنگام سبز بودن عابر پیاده اجازه طی کردن عرض تقاطع را دارند.

لرزنگنه تصریح کرد: چراغ فرماندهی عابران دارای دو خانه با دو المان سبز و قرمز است؛ آدمک سبز در حال راه رفتن نشانگر اجازه حرکت برای عابران پیاده و آدمک قرمز ایستاده نشانگر ممنوعیت حرکت برای عابران است.

وی گفت: یکی از نقاطی که بیشترین برخورد میان رانندگان و عابران رخ می‌دهد تقاطع‌ها است که بر اساس ماده سه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تهیه، نصب و نگهداری تجهیزات کنترل عبور و مرور از جمله چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در شهرها بر عهده شهرداری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه افزود: محوریت در داخل شهرها عابران هستند که این امر در راستای افزایش ایمنی و آرامش شهروندان صورت پذیرفته است، عابران نیز همانند رانندگان ملزم به رعایت تکالیف قانونی خود هستند و در صورتی که طبق نظر کارشناس تصادفات عابر به تکالیف قانونی خود عمل نکنند و باعث تصادف شوند، مقصر شناخته می‌شوند.

کد خبر 770590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    0 0
    خیلی جالب است،،که پس از سالها شهرداری بفکر مردم افتاده که تکلیف قانونی را اجرا نمایید،!!!!!!!
  • مرتضی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    تو کرمانشاه اثر ندارد فرهنگش نیست
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    متاسفانه تخلفات رانندگی در سطح شهر زیاد است مثلا مناطقی که عبور یکطرفه ست اصلا رعایت نمیشود و براحتی عبور خلاف انجام میشود یا دقیقا در سر چهار راهها مسافر سوار و پیاده کردن توسط تاکسیها و .... معضلی برای ایجاد ترافیک شده کاش ایستگاههای سوار و پیاده کردن برای ماشینهای مسافرکش مانند اتوبوسها تعیین شود و در صورت عدم رعایت جریمه کنند.و مهمتر اینکه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی جدیتر با تخلفات برخورد کنند.
  • عوام IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    ما از دست مواد فروشان و معتادان و مغازه های ضایعاتی در محله تپه فتحعلی خان کرمانشاه که عامل بسیاری از ناامنیهای هستند زندگی آرامی نداریم برخورد با این موجودات و پاکسازی این محله و محله های مشابه از نصب چرا واجب تر است ما امنیت میخواهیم امنیت