برنامه‌ریزی برای رفت و آمد زائران از مبدا تا پایانه مرزی / برچسب تمدید گذرنامه منتفی شد

سخنگوی پلیس با اشاره به صدور گذرنامه زیارتی با نازل‌ترین قیمت در کمترین زمان گفت: زیرساخت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران کربلای معلی و گردهمایی بزرگ فرهنگی، اجتماعی، معنوی اربعین ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی اظهار کرد: فرایند دریافت گذرنامه همچون سال گذشته به سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد و افرادی که از سال گذشته گذرنامه زیارتی (آبی‌رنگ) دارند همچنان تا پنج سال اعتبار دارد و بدون نیاز به هیچ اقدام خاصی می‌توانند برای سفر اربعین از آن استفاده کنند.

وی افزود: کسانی که اعتبار گذرنامه عادی (قرمزرنگ) آن‌ها تمام شده است یا افرادی که می‌خواهند به‌تازگی گذرنامه زیارتی بگیرند، می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی پلیس من بخش گذرنامه را انتخاب و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت کنند که در نخستین فرصت گذرنامه زیارتی با نازل‌ترین قیمت (حدود ۶۵ هزار تومان) و کمترین زمان ممکن حدود ۷۲ ساعت به در منزل آن‌ها ارسال خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا ادامه داد: اخذ گذرنامه زیارتی تنها از طریق وب سرویس و نرم افزار تلفن همراه پلیسِ من انجام خواهد شد و این خدمت در دفاتر پلیس +۱۰ انجام نمی‌شود.

استفاده از برچسب برای تمدید گذرنامه استفاده نمی‌شود

سردار منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر کشور به صورت حضوری برای دریافت مدارک برای صدور و یا تمدید گذرنامه عادی آماده خدمت‌رسانی هستند؛ فرایند تکمیل مدارک تا صدور گذرنامه متقاضیانی که یک بار به این دفاتر مراجعه کرده‌اند طی چهار تا پنج روز و بر اساس قیمت مصوب هیئت دولت، آماده سپس تحویل پست داده می‌شود که مدتی هم آنجا زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه مسافران و زائران از هم‌اکنون برای گرفتن گذرنامه اقدام و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند، افزود: استفاده از برچسب برای تمدید گذرنامه در سال جاری استفاده نمی‌شود.

سخنگوی پلیس اظهار داشت: تسهیلات ویژه‌ای در مرزها ایجاد شده است که فرایند شناسایی، ثبت و مُهر شدن گذرنامه از زمان حضور در گیت‌های پلیس برای خروج از کشور حدود چهار ثانیه طول می‌کشد و کمترین ایستایی زائران را شاهد خواهیم بود، همچنین طی هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی، فرایند ورود به آن کشور نیز سرعت گرفته است و زائران بدون معطلی وارد کشور عراق خواهند شد.

وی گفت: در پایانه‌های مرزی طی سال جاری شاهد سهولت و سرعت بیشتری خواهیم بود، چراکه در دعوت اخیر از وزیر کشور عراق توسط فرمانده انتظامی کل کشور، موارد لازم مطرح، تبادل داده و اطلاعات و هماهنگی و تدابیر راهگشا اتخاذ و عملیاتی شده است.

سردار منتظرالمهدی خدمات در مرزهای هوایی و شش مرز زمینی مهران، خسروی، شلمچه، تمرچین، باشماق و چزابه را تا امروز شایسته و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در بیشتر ایام زیارت اربعین به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند، همچنین فعالیت در مرزهای دریایی و ریلی نیز در دستور کار پلیس است.

وی افزود: همکاران ما در پلیس راهنمایی و رانندگی نیز برنامه‌ریزی مناسب و هوشمندی را جهت شد و آمد زائران از مبدا تا پایانه مرزی انجام داده‌اند و تعامل و همکاری گسترده با دوستانمان در وزارت راه و شهرسازی بسیار راهگشا بوده است که زحمات آن‌ها قابل تقدیر است.

سردار منتظرالمهدی یادآور شد: افراد مشمول غیرغایب (دانش‌آموزان، طلاب و دانشجویان) را نیز از یاد نبرده‌ایم و می‌توانند بدون سپردن وثیقه از طریق سامانه سخا درخواست خروج را از یکم محرم تا پایان ماه صفر ثبت و یک‌بار به سفر اربعین بروند و البته در موارد استثنا و مشکل به محل ادارات وظیفه عمومی استان مراجعه کنند.

متولدین ۱۳۸۵ نیاز به اخذ مجوز از وظیفه عمومی ندارند و علاوه بر این مجوز سربازان در حال خدمت با هماهنگی رده‌ها و فرماندهان آن‌ها میسر است و مشمولان و غایبان حق خروج ندارند.

کد خبر 770524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.