کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟

میانگین هوای تهران امروز سه‌شنبه با شاخص ۸۸ در وضعیت زرد و قابل‌قبول قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کیفیت هوای تهران بر اساس داده‌های مرکز کنترل کیفیت هوای پایتخت با شاخص ۸۸ در وضعیت زرد و قابل‌قبول قرار دارد و هوای منطقه ۲۱ تهران آلوده شد.

در این شرایط یک ایستگاه پایش کیفی هوا وضعیت هوای ناسالم، ۶ ایستگاه وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ایستگاه سرخه‌حصار، دانشگاه علم و صنعت و گلبرگ هوای پاک را گزارش می‌کنند.

کیفیت هوای مناطق ۲۲ گانه تهران را در تصویر زیر مشاهده کنید.

کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟

هوای لواسان در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس

لواسان با شاخص ۱۱۰ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، در وضعیت هوای قرمز و ناسالم توصیه می‌شود کودکان، بیماران قلبی و ریوی و همچنین زنان باردار از تردد در فضای باز خودداری کنید.

کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران را در تصویر زیر مشاهده کنید.

کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟

تهران از ابتدای امسال ۵ روز هوای پاک، ۸۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۹ روز هوای ناسالم و یک روز هوای بسیار ناسالم را تجربه کرده است.

شاخص کیفیت هوا یا شاخص آلودگی هوا یا نمایه آلودگی هوا با نام اختصاری AQI، عددی است که توسط سازمان‌های دولتی برای سنجش آلودگی هوای یک منطقه و پیش‌بینی آینده آن به کار می‌رود. با افزایش عدد این شاخص، احتمال در خطر قرار گرفتن سلامت عمومی بالاتر می‌رود.

در بسیاری از کشورها، برای تعیین شاخص آلودگی، میزان ازون تروپوسفری، ذرات معلق، گوگرد دی‌اکسید، کربن منواکسید و نیتروژن دی‌اکسید را می‌سنجند و شاخص کیفیت هوا را بر اساس آن محاسبه می‌کنند.

کد خبر 770461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.