بهسازی و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی به مناسبت اربعین آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و ارتقا و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی در پایانه‌های مسافربری استان نیز از اول ماه محرم شروع شده و در دست انجام است.

اصغر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط در ارتباط با سفر اربعین حسینی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از موکب و پویش‌های مردمی در راستای ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است، اضافه کرد: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگان، پیش‌بینی و انجام تمهیدات لازم برای تأمین سوخت ناوگان نیز از دیگر اقداماتی است که در این ایام صورت خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و ارتقا و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی در پایانه‌های مسافربری استان نیز از اول ماه محرم شروع شده و در دست انجام است، گفت: با توجه به ترانزیتی بودن مسیر زنجان اقدامات لازم درباره بهبود کیفیت خدمات مجتمع‌های بین راهی نیز در حال انجام است.

اسماعیلی گفت: در این باره به تمام مالکان مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان لزوم نظافت کامل نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و تأمین دیگر ملزومات داخل مجتمع‌ها ابلاغ و مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به موارد فنی و ایمنی ناوگان پیش از سفر همچون سیستم ایمنی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را وارد کند، افزود: در این راستا باید اقدامات لازم از سوی شرکت‌های مسافری انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: هرگونه تخلف یا تخطی از ضوابط یا نرخ مصوب از طریق استقرار میز پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات سفرهای اربعین حسینی در محل پایانه‌های مسافربری استان انجام شود یا با تماس با شماره ۱۴۱ منعکس کنند تا در اسرع وقت و با تشکیل کمیسیون‌های ویژه رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: هماهنگی و مقدمات لازم برای جابه‌جایی زائران سفر معنوی اربعین با همکاری دستگاه‌های مسئول و به‌ویژه فعالان بخش حمل‌ونقل استان انجام شده است.

به گزارش ایمنا، ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل ۳۸ شرکت حمل‌ونقل، سه پایانه مسافربری در شهرستان‌های زنجان، ابهر-قیدار و خدابنده، ۱۳۵ ناوگان اتوبوس‌رانی، ۳۴۵ دستگاه ناوگان مینی‌بوس و ۵۰۰ دستگاه ناوگان سواری کرایه است.

کد خبر 770443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.