آئین‌نامه تاکسی‌های برقی در کلانشهر کرج تدوین می‌شود

شهردار کرج با اشاره به اینکه نخستین شهر ایران هستیم که اتوبوس‌های برقی را بکار گرفته است، گفت: این پیشتازی برای ما افتخاری است، همچنین آئین‌نامه تاکسی‌های برقی در کلانشهر کرج در حال تدوین است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مهرداد کیانی عصر امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ در آئین بهره‌برداری از خطوط تندرو اتوبوس که در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، اظهار کرد: پس از مدت‌ها انتظار به صورت رسمی بهره برداری از اتوبوس‌های تندرو را شاهد هستیم، مزیت اتوبوس‌های تندرو که بعضاً بی آر تی نامیده می‌شود بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی یک پدیده پاک است که از نگاه محیط زیستی به حفظ سلامت شهر کمک خواهد کرد، افزود: هرچقدر حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند به پاک بودن و پاک ماندن هوا کمک خواهد کرد.

شهردار کرج با اشاره به اینکه در برخی موارد الگوگیری از کشورهای خارجی امری رایج است که مسئله توسعه حمل و نقل عمومی و هوای پاک هم جزو همین موارد تلقی می‌شود، اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته شاهد این هستیم که حمل و نقل عمومی توسعه یافته و وسایل شخصی گران است.

کیانی ادامه داد: امروز به واسطه اجرای چندین پروژه عمرانی در سطح شهر مردم با چالش مواجه هستند که بابت آن از مردم عذرخواهی می‌کنم، اما لازم است برای توسعه زیرساخت‌ها و بهبود شرایط به سمت توسعه حمل و نقل عمومی حرکت کنیم.

شهردار کرج گفت: هزینه حمل و نقل عمومی کاهش یابد و توسعه بیاید تا فرهنگ درست جا بیافتد.

کیانی در ادامه با اشاره به اینکه نخستین شهر ایران هستیم که اتوبوس‌های برقی را بکار گرفته است، افزود: این پیشتازی برای ما افتخاری است، همچنین آئین‌نامه تاکسی‌های برقی در کلانشهر کرج در حال تدوین است.

وی افزود: مدیریت شهری دستاوردهای بسیاری در این دوره داشته است که بسیاری از آن دیده نمی‌شود، برای مثال صدها میلیارد اعتبار به واسطه اجرای پروژه ساماندهی آب‌های سطحی زیر زمین دفن شده است.

شهردار کرج این دوره مدیریت شهری را ملقب به دوره تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خواند و افزود: امروز در بارندگی‌های نرمال و طبیعی میزان آبگرفتگی‌ها از ۵۰ نقطه به ۵ نقطه کاهش یافته است، مجموعه شورای شهر حمایت خود را برای پروژه‌های بکار گرفتند که بسیاری از آن‌ها بدون شوآف و افتتاحیه به زیرساخت‌های کلانشهر کرج افزوده شد.

کد خبر 770412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.