نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم معرفی کرد و گفت: دولت تلاش کرد تا جایی که امکان دارد پروژه جدیدی را تعریف نکند، مگر آنکه واقعاً ضرورت داشته باشد و این اتقاق و اقدام نتایج خوبی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، مجید دهقانی‌زاده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به نقش‌آفرینی سازمان فنی و حرفه‌ای در افزایش سطح مهارت نیروی کار استان و ابزار خرسندی از عملکرد این سازمان، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان یزد یکی از استان‌های پیشگام و پیشرو در حوزه علمی کشور است، نیاز مبرم به توسعه مهارت و توان‌افزایی دانش‌آموختگان دانشگاهی برای تطابق‌پذیری با شرایط شغلی موجود و جذب به بازار کار دارد.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته این موضوع به صورت ویژه‌تری مدنظر تیم مدیریتی استان قرار گرفت و اقدامات اساسی مهم و تأثیرگذاری انجام شده است، افزود: در راستای برنامه‌های تحولی استان در برنامه یزدِ نوین، بستر و متمم مهارت را مدنظر داشته‌ایم و مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان به عنوان متولی این پیوست مهارتی یزدِنوین را تهیه کرده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در تشریح نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۳، مجموع این اعتبارات را مبلغ ۲,۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و به ظرفیت‌های عظیم موجود در درون تبصره‌ها و جداول متفرقه قانون بودجه کشور اشاره کرد.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه نسبت ظرفیت‌های موجود در درون تبصره‌ها و جداول متفرقه قانون بودجه کشور نسبت به اعتبارات ابلاغی بیشتر بوده است از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و از جذب منابع آن استان را بهره‌مند کنند.

وی از انضباط بودجه‌ای در دولت سیزدهم سخن گفت و ادامه داد: طی سه سال دولت سیزدهم، تلاش شد تا آنجایی که که امکان دارد منابع و اعتبارات استان افزایش پیدا کند و توفیقات خوبی نیز حاصل شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: هرچند تورم بخشی از این تلاش‌ها را کم اثر کرده است، اما با این حال منابع استانی چندین و چند برابر قبل شده و عمدتاً به صورت نقدی بوده است.

وی نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم معرفی کرد و اظهار کرد: دولت تلاش کرد تا جایی که امکان دارد پروژه جدیدی را تعریف نکند، مگر آنکه واقعاً ضرورت داشته باشد و این اتقاق و اقدام نتایج خوبی را به همراه داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد به توجه ویژه استان به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز اقدامات ویژه‌ای صورت گرفت که قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، هر چند این مهم هنوز جای کار بیشتری برای چشم‌انداز تعیین شده دارد.

کد خبر 770390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.