شناسایی ۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در یزد+ فیلم

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد از محاسبه مالیات صفر برای ۵۰ درصد از مؤدیان مالیاتی استان یزد در سال گذشته خبر داد و گفت: ۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در یزد شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، رضا نجف‌زاده امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ به مناسبت روز مالیات در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه درآمد مالیاتی استان یزد در سال ۱۴۰۱ در حدود ۱۱.۵ همت بوده است، اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۲ حدود به ۱۶ همت و امسال نیز پیش‌بینی ۲۴.۵ همت درآمد مالیاتی شده است.

وی از افزایش ۳۵ درصدی توزیع عوارض مالیاتی در بین دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان خبر داد و افزود: این رقم امسال به ۳ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد ادامه داد: مالیات پرداخت شده توسط دندانپزشکان استان در سال ۱۴۰۰ تنها در حدود ۱۰ میلیون تومان بوده است که این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۲۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۵۳ میلیون تومان رسید.

نجف‌زاده تصریح کرد: این در حالی است که مالیات پرداخت شده توسط پزشکان استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱، ۲۷ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲، ۴۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر حدود ۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان یزد شناسایی شد و ۷۰۰ میلیارد تومان از این فرار مالیاتی نیز وصول شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد از آغاز فرآیند اخذ مالیات در سال جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر فرم ماده تبصره ۱۰۰ داخل سایت ارائه شده است.

نجف‌زاده ادامه داد: استان یزد از نظر جلب و پذیرش مالیات مقطوع حائز رتبه سوم در کشور شد، چرا که عدد منطقی عرضه شد، مؤدیان به دلیل صرفه بودن مالیات مقطوع، آن را پرداخت کردند و از مزایای تقسیط آن نیز بهره بردند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۵ هزار پرونده مالیاتی استان به صورت مالیات مقطوع صفر محاسبه شد که شامل بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها بودند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد ادامه داد: ۲۳ درصد پرونده‌ها نیز تا ۵ میلیون تومان پرداخت مالیات داشتند، به عبارتی دیگر ۹۲.۲ درصد زیر بیست میلیون تومان پرداخت مالیات داشتند.

نجف‌زاده بیان کرد: از مجموع ۹۰ هزار مؤدی ۲۸۰۹ مؤدیان بالای ۳۰ میلیون تومان پرداخت کردند و در این خصوص مواردی بودند که به واسطه شفاف شدن سامانه مودیان و دستگاه‌های پوز شناخته و حسابرسی مالیاتی داشتند.

کد خبر 770384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.