عدم تأمین حقابه‌ها، از موانع جدی مقابله با گرد و غبار در قم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تا زمانی که حقابه‌ها به درستی تأمین نشود، نمی‌توانیم با پدیده بیابان‌زایی و گرد و غبار مقابله کنیم.

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: اقدامات جدی برای مقابله با بحران گرد و غبار در قم از سال‌های گذشته آغاز شده است، اما به دلیل کمبود اعتبارات با کندی مواجه شده و باید برای این معضل چاره اندیشی شود.

وی با بیان یکی از مهم‌ترین موانع، عدم تخصیص حقابه زیست محیطی استان است، افزود: خشکسالی مستمر و استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی، موجب فرسایش خاک و فرونشست زمین و ایجاد کانون‌های گرد و غبار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم نسبت به توجه ویژه دولت چهاردهم به این بحران زیست محیطی اظهار امیدواری کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید وظایف و تکالیف خود برای مقابله با گرد و غبار در مرکز کشور را شناخته و عمل کنند.

به گزارش ایمنا، شاخص کیفیت هوای شهر قم امروز _ دوشنبه هجدهم تیر_ به ۷۹۷ رسیده و ادارات استان قم به همین دلیل تعطیل شده است؛ همچنین مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم اعلام کرده که از ابتدای هفته تا امروز به دلیل وضعیت نامطلوب کیفیت هوا، مأموریت‌های اورژانس قم با افزایش نزدیک به ۵ درصدی رو به رو بوده است.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی و مرکز مدیریت بحران کشور، وضعیت بحرانی تا روز چهارشنبه برای ۶ استان در زمینه وقوع پدیده گرد و غبار ادامه دارد.

کد خبر 770365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.