کشف بیش از  ۶۰۰۰ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی در استان ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از کشف ۶ هزار و ۷۸۳ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، یونس احمدی امروز _دوشنبه هجدهم تیر_در جمع خبرنگاران از کشف ۶ هزار و ۷۸۳ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی در استان ایلام خبر داد و اظهار کرد: کارشناسان دامپزشکی در بازرسی‌های خود از مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان طی ۲ روز گذشته این مقدار گوشت مرغ غیرقابل مصرف را کشف کردند.

وی افزود: در یکی از بازرسی‌ها یک محموله به مقدار ۳۳۷۳ کیلوگرم جگر مرغ که به صورت غیربهداشتی از یکی از استان‌های شمالی کشور به ایلام حمل و ذخیره‌سازی شده بود، کشف و با دستور دستگاه قضا به طور کامل معدوم‌سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: در یک عملیات دیگر ۱۴۱۰ کیلوگرم مرغ و ضایعات مرغ که به‌صورت غیربهداشتی و با هدف تهیه فرآورده‌های صنعتی تولید شده بود، کشف و ضبط شد که بخشی از این محموله امروز و مابقی هم فردا با معدوم‌سازی می‌شود.

احمدی اضافه کرد: بازرسان دامپزشکی ۲۰۰۰ کیلوگرم مرغ دیگر که در شرایط غیربهداشتی تولید شده بود را کشف کردند که باتوجه به آزمایش‌های انجام گرفته، محوله مذبور قابلیت استفاده مستقیم و درجه یک برای انسان ندارد اما قابلیت تبدیل به فرآورده‌های خام صنعتی مانند سوسیس، کنسرو، کالباس و ژانبون را دارا است.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی نظارت بهداشتی و شرعی بر دام و فراورده‌های خام دامی با رویکرد سلامت غذا از مزرعه تا سفره است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: باتوجه به اهمیت سلامت غذای مردم، تمام مراکز مرتبط با دام و فرآورده‌های خام دامی باید شناسنامه مورد تأیید دامپزشکی داشته باشند و ماشین‌های حمل نیز با اخذ برگه قرنطینه و امنیت زیستی مجاز به حمل دام ذبح شده و فراورده‌های خام دامی هستند.

کد خبر 770361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    درودبررئیس دامپزشکی شهرستان دهلران جناب حاج روح الله کرمی ایشان مدیری توانامدبروشجاعی هستند که هدفش خدمت به مردم هست